بانوان پرتوآ مازندران
 
 

روز ملی پرتوآ و زاد روز پهلوان جوانمرد و نامدار همه اعصار ، شیر خدا ، امیر مومنان علی بن ابیطالب (ع) را به پرتوآ کاران عزیز تبریک می گوییم .

 

 www.ikff.ir فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران



روابط عمومی سازمان کونگ فو اعلام کرد: علی صفری در فدراسیون کونگ هیچ مسوولیتی ندارند و حکم مدیریت تیم های ملی ایشان بدلیل عدم تشکیل تیم ملی خود به خود باطل و فاقد اعتبار است.

 در رابطه با حذف واژه کونگ فو در پسوند و پیشوند سبک ها هم نظر سازمان تربیت بدنی بود که به فدراسیون ابلاغ شد و فدراسیون فقط به عنوان مجری آن را اجرا کرده و هیچ گونه سلیقه شخصی در این زمینه دخالت نداشه. دستور شورای ساماندهی این بود که برای ساماندهی از واژه کونگ فو استفاده نشود.



پرتوآ، ریشه در پهلوانی و جوانمردی دارد، پس بی شک حضرت علی (ع) به عنوان الگوی دین و مذهب و جوانمردی صاحب دم و نفس ماست و حتی شیوه‌ی سنتی پرتوآ که پرثوآ نامیده می‌شود از مرام و زور خانه ی مولا سرچشمه می‌گیرد تا جاییکه ورزشکاران این رشته با پوشیدن شلوار باستانی به مبارزه با شیاطین بیرون و درون می‌روند.

 ویژگی اساس پرتوآ در مقایسه با دیگر رشته‌های ورزشی این است که دیگر رشته‌های رزمی ‌اصولا ضرباتی کنترلی دارند ولی در پرتوآ ضربات غیرکنترلی، دورانی و موج دار و یا دارای چرخش خاصی در بدن است که هم فیزیکی و هم متافیزیکی می‌باشد.



14 دی 1391برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

 اتحادیه پرتوآ وظیفه دارد تا در جهت برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملتها و تامین حرمت انسانها با ایجاد برنامه های فرهنگی، ورزشی و برگزاری مسابقات بین المللی و قاره ای بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیض میان آنها تلاش نماید. بدیهی است تحقق اهداف عالیه فوق بدون حمایت و مشارکت عمومی امکان پذیر نخواهد بود. لذا اتحدیه پرتوآ به منظور تقویت حضور و شرکت گسترده افراد متخصص و مسوول در جهت تامین اهداف انسان دوستانه و صلح طلبانه فوق به احیای اتحادیه جهانی پرتوآ اقدام نموده است. مرحمت و استقبال شما داوطلب گرامی در پریزش عضویت افتخاری این اتحادیه خدمتی برجسته و مثبت در جهت بهبود و پیشبرد اهدا عالیه اتحادیه میباشد. 

 



14 دی 1391برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

از روی مروت و دادگری به روان راستی سوگند یاد می‌کنم. از روی پاکی و پاکدلی، از روی مروت و دادمردی، از روی وفا و مردمی و سرانجام به فرمان خون و سرشت انسانی و ناموس‌های ازلی که در چشم‌انداز تاریخ ما همه جا پیش‌تاز و جان پناه انسانیت بوده و هست و منشأ اثر نیک و پدید آورنده تواناترین نیک برتر که بازتاب کننده‌ی هستی‌هاست سرافراز گردم.
من با ژرف اندیشی و دوربینی جویای این هنرم، هنری بزرگ با دانشی سامانگر با شناخت نیک‌های درونی خویش تا به دروازه های حود یعنی وراء اندیشه‌ها در آیم. در سکوتم ره یافته سفری به درون خود می‌کنم.
آفریدگارا ما را آن خشیت عطا فرما که ابهت و جبروت تو را با چشم و دل احساس کنم و از خشم و رنجش تو بترسم و از بدی‌ها دوری نمایم.
پروردگارا، ما را به کرم و فضل خود امیدوار کن. خالقا گناهکاریم و پشیمان، ما را دلگرمی ده که به رحمت و آمرزش تو امیدوار باشیم.
آفریدگارا، دروغ و دروغ را آئینه‌ی سر تا پا نمای ناپاکی می‌دانم. دلهره ندارم، هر نکته‌ای که از دیدگاه و آماج اندیشه‌ها گذشت را به دل می‌سپارم. خودپسندی‌ها را کنار می‌نهم، کلید سرافرازی خویش را در ژرف انسانیت می‌جویم. راست می‌گویم ولو بیم جان باشد، دروغ نمی‌گویم ولو امید نان باشد. می‌کوشم تا هرگونه بدی و زشتی را از خود دور سازم.
پروردگارا، به عظمت کهکشان‌هایی که ساخته‌ی دست توست و جز تو کسی از اسرار آن‌ها وقوف نیست به پابرجایی کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که آن‌ها را برای اسکان کره‌ی زمین آفریده‌ای ما را آن عزم راسخ عطا فرما که در برابر خواسته‌‌های نفسانی مقاومت کرده ، مدارج عالی انسانی را بپیمایم.



تفاهم نامه همکاری فدراسیون کونگ فو با فدراسیون پزشکی ورزشی به امضای لطفعلی پورکاظمی و علی منتظری روسای این دو فدراسیون رسید. بر اساس این تفاهم نامه که در محل فدراسیون کونگ فو به امضای علی منتظری رییس این فدراسیون و لطفعلی پور کاظمی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی رسید، فدراسیون پزشکی به مدت چهار سال در بخش های درمانی، آموزشی، علمی و پژوهشی خدمات مورد نیاز را به فدراسیون کونگ فو جمعیت قابل توجه ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون، ارائه خواهد کرد. 



منتظری: راهی را که شروع کردیم تا آخر ادامه میدهیم

 

   عضو اسپرت آکورد میشویم

 

پس از برگزاری اولین دوره مربیگری و داوری ووتا در کشورمان برخی روسای سبکهای تحت پوشش فدراسیون نسبت به ووتا و اتفاقاتی که پیرامون این سازمان جهانی در حال رخ دادن است مخالفتهایی را اعلام نمودند.
علی منتظری رییس فدراسیون کونگ فو در رابطه با اتفاقات اخیر پیرامون ووتا گفت: اتفاقاتن خوبی در حال رخ دادن است. ما اولین دوره مربیگری و داوری ووتا را با همت کمیته فنی ووتا با موفقیت پشت سر گزاشتیم که بعد از برگزاری این دوره کشورهای عضو خواهان برگزاری دوره های بعدی هستند و حتی حاضرند تمام مخارج آن را برای برگزاری به عهده بگیرند. الان کشورها از ما مربی میخواهند تا استایلهای ووتا را به آنها آموزش بدهیم.

 

 مسابقات جهانی برگزار میکنیم

 

ما قدمهای بلندی را برای معرفی وتا به جامعه رزمی دنیا برداشتیم. اما ما براب آنکه بتوانیم عضو اسپرت آکورد بشویم باید یک رشته جدید که نمونه آن در اسپورت آکورد نیست را ارائه بدهیم. به همین خاطر چندین کار گروه را در فدراسیون از یک سال پیش تشکیل دادیم،روی تاریخچه رزمو انواع رزمهای محلی در ایران کار تحقیقی و پژوهشی انجام دادند که ماحصل آن باعث شد تا ووتا را ما با رزمهای بومی، محلی و اصول کلاسیک کونگ فو راه اندازی کنیم. الان استایلهای گیلما، دوچوب و نیمه آزاد در ووتا آموزش داده میشود. دیگر استایلها هم در حال مطالعه و تحقیق هستیم.

 

 اعزام های غیر قانونی

 

ما با آموزش استایلهای ووتا حداکثر تا سال آینده مسابقات جان را برگزار خواهیم کرد. از همین الان چند کشور آمادگی خود را برای میزبانی این مسابقات اعلام کردند کشورهایی مثل هندوستان، اندونزی، زیمباوه و پاکستان.

 

جهانی بشویم چکار کنیم!!

 

رییس فدراسیون کونگ فو در ادامه گفت: در جلساتی که با روسای سبکها داشتیم یکی از این دوستان بیان کرد ما نیازی نداریم که جهانی شویم، جهانی بشویم که چکار کنیم و من در پاسخ به ایشان گفتم: اگر سبک مال شماست بروید و در خانه خودتان کار کنید اگر نیستو مال جوانان و ورزشکاران این کشور است پس بیایید دست به دست هم برای پیشرفت و مطرح کردن نام کشورمان تلاش کنیم تا ورزشکاران پر قدرت ما بتوانند خود را در میادین بین المللی نشان دهند.

 

مردم میدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است

 

علی منتظری در رابطه انتقادات مطرح شده نسبت به ایشان بیان کرد مهم نیست منتظری باشد یا نه مهم این است که راهی را که در پیش گرفتید ماندگار باشد و به سرانجام برسد. به کاری که در ووتا در حال انجام است اعتقاد دارم و مطمئن هستم که مردم میدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است که ما دیگر در دنیا ورزش خودمان را خواهیم داشت و نیازی نیست که قهرمانان ما حسرت برگزاری یک مسابقه بین المللی را بخورند. من مطمئن هستم که با کمکهای دولت دمتگزار و حمایتهایی که رییس سازمان تربیت بدنی از ما داشه اند روزهای خوبی را در پیش روی این فدراسیون خواهیم داشت. اگر به ما انتقادی میشود بیانگر این است که ما در حال کار کردن هستیم و راه را درست رفته ایم. من به کاری که دارم انجام میدهم اعتقاد دارم و به لطف خدا تا آخر هم ادام خواهم داد.

 

برخی از سبک های فدراسیون بدون مجوز اقدام به اعزام تیم به خارج از کشور کردند که این اعزامها همه غیر قانونی بود و احکام آنها هیچ ارزشی ندارد چون استایلی که ما در کشور به نام کونگ فو کار میکنیم در هیچ جای دنیا مثل آن نیست، بنابراین این افراد مجبور بودند با استایل کیک بوکسینگ یا سانشو در مسابقات حاضر شوند اما ما با ثبت جهانی ووتا معرفی استایل آن به دنیا میتوانیم مسابقات معتبر جهانی با نام ووتا برگزار کنیم. از این پس فدراسیون با سبکهایی که غیر قانونی و خارج از چارچوب شورای برون مرزی اقدام به اعزام تیم بکنند همچون گذشته برخورد خواهیم کرد.



 

دانلودکلیپ
(برای اطلاع از نحوه دانلود به ادامه مطلب بروید)





13 دی 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : دختر پرتوآ



درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)