بانوان پرتوآ مازندران
 
 
11 دی 1391برچسب:, :: 0:35 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

بر اساس گزارش واصله" کمیته فنی فدراسیون جهانی IZSF با برگزاری اولین دوره مربیگری بین المللی درجه C پرثوآ موافقت نمود.

 

(برای اطلاعات بیشتر به سایت پرتوآ اس.اچ مراجعه نمایید)



در نظر سنجی بهترین مربی پرتوآ در وبلاگ ((پرتوآ اس . اچ)) شرکت کنید

به گزارش روابط عمومی انجمن بین المللی رزم پهلوانی پرثوآ (IPA) برترین مربی پرتوآ سال انتخاب میشود.

برای انتخاب گزینه برتر مربی سال ۹۰ پرتوآ به وبلاگ پرتوآ اس.اچ مراجعه کنید. نفر برتر بر اساس نظر سنجی در این وبلاگ تعیین و در روز ملی پرتوآ جایزه نقدی اهدا میگردد و از وی تقدیر خواهد شد. مهلت ارسال نظرات تا ۲۰ فروردین ۹۱ می باشد.

(به کلیه دوستان در سراسر کشور اطلاع رسانی کنید)


بهترین مربی فصل پرتوآ؟



روابط عمومی سبک پرتوآ کشور ضمن تبریک فرا رسید بهار 1391 در نظر دارد نسبت به برگزاری مسابقه برترین وبلاگ نویسان پرتوآ اقدام نماید .

با عنایت الهی و تلاش جمعی از همراهان  پرتوآ کشور در راستای گسترش روزافزون خدمات الکترونیک که با رویکرد تعامل بیشتر مدیریت سبک با ورزشکاران و همراهان پرتوآ سراسر کشور از طریق فضای مجازی شکل گرفته است، در کنار سایت رسمی سبک پرتوآ، راه اندازی سایت های استانی را با مشارکت وسیع مسئولین سبک سراسر استان های کشور در دستور کار خود دارد.

براین اساس و بمناسبت آغاز سال 91 و بهار دلها، اولین جشنواره وبلاگ نویسی پرتوآ در فروردین ماه سال 1391 برگزار خواهد شد. این جشنواره که بمنظور آشنایی هرچه بیشتر ورزشکاران، مربیان، قهرمانان و دست اندرکاران ورزشی با خدمات ارائه شده از طریق فضای مجازی توسط «مؤسسه بین المللی رزم پرتوآ I.P.A» برگزار می شود، سنجش وبلاگ ها از طریق «قضاوت تخصصی هیئت داوران»، «نظرسنجی مردمی» و «مشارکت کاربران» برگزار خواهد شد.

همچنین یادآوری می نماید، داوری تخصصی این جشنواره براساس معیارهای منتشره از سوی دبیرخانه جشنواره صورت خواهد پذیرفت.

(برگرفته از سایت اطلاع رسانی پرتوآ)



پس از سالیان سال فعالیت در رشته های مختلف رزمی و کنکاش در فنون و هنر رزم این رشته‌ها ما به نقطه ای رسیدیم که ارائه هر رزم پهلوانی ایرانی را نقطه عطفی برای شروع یک فعالیت جدید دیدیم و راه های جدیدی را برای اشاعه هنر رزم اصیل ایرانی در اقصی نقاط جهان طرح‌ریزی کردیم.

وی افزود: سابقه این امر به دو دهه گذشته باز می گردد که در سال 79 رسماً این موضوع ارائه گردید و از سال 83 فعالیت هنر رزم پهلوان ایران با نام پرثوآ در فدراسیون ورزش های باستانی ایران آغاز گردید.

در تاریخ 17/8/83 طی نامه شماره 26756 از سوی رئیس فدراسیون ورزش های باستانی ایران آقای دکتر سید عبدا... سجادی عنوان معاونت وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی ج.ا.ا صراحتاً اعلام گردید. «خاطر عالی را مستحضر می دارد با تحقیقاتی که اینجانب انجام داده‌ام و اجرای سبک را از نزدیک مشاهده کرده ام شیوه های رزمی و عملیات فضایی سبک پرثوآ شباهت‌های زیادی به عملیات با وسایل و بدون وسایل ورزشی باستانی دارد و نام پرثوآ هم که برای سبک برگزیده شده است ریشه واژه «پهلوان» است.

متعاقباً طی استعلامی که فدراسیون مذکور از گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان فارسی به عمل می آورد در خصوص معنی پرثوآ در تاریخ 3/11/84 اعلام می گردد.

«در پاسخ به پرسش شما به آگاهی می‌رساند: اسم پارت در زبان فارسی باستان پَرثَوه Parthava در کتیبه های داریوش کبیر بود که به مرور زمان به پهلو و پهلوان بدل شده است و پهلو یا پهلوان یعنی منصوب به پارت است.»

متعاقباً پس از انجام فعالیت های مختلف در جهت گسترش هنر رزم پهلوانی و برگزاری همایش های مختلف در جهت شناساندن ورزشی رزم پهلوانی ایران (پرثوآ) به خصوص همایشی که در سال 85 با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور جناب آقای دکتر رحیم مشاعی و مسئولین وقت فدراسیون باستانی برگزار گردید حمایل پهلوانی به بنیانگذار این رشته تقدیم شد.

شایان ذکراست که طی نامه شماره 928/242 مورخه 21/9/84 از سوی فدراسیون باستانی جمهوری اسلامی ایران رسماً رزم پهلوانی ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های این فدراسیون تعیین و آغاز به کار نمود و متعاقب تهیه تقویم ورزشی ارائه شده، چندین دوره مسابقات قهرمانی همچنین دوره های داوری و مربیگری درجه 3 ، 2 و 1 برگزار گردید که در اقصی نقاط کشور این مربیان در حال فعالیت و توسعه این ورزش هستند.

نکته حائز اهمیت آن است که طی انجام مکاتبات مختلف از مراجع رسمی کشور «طرح توجیهی توسعه رزم پهلوانی (پرثوآ)» مبنی بر پیشنهاد تأسیس فدراسیون مربوطه طی نامه شماره 9032/5 مورخه 7/10/84 از سوی معاونت فرهنگی سازمان تربیت بدنی کشور جناب آقای دکتر ساور به معاونت ورزش قهرمانی سازمان ارائه گردید که متعاقباً از سوی سازمان طی نامه شماره 20202/31 به تاریخ 9/11/84 از فدراسیون ورزش های رزمی جهت اخذ نظریه استعلام گردید که در پاسخ، نظریه مثبت و تأییدیه این رشته ورزشی و همچنین استقبال جمع کثیری از ورزشکاران کشور مورد تأکید قرار گرفت و ضمن آن پاسخ داده شد: «چنانچه پشتیبانی های لازم از این رشته رزم پهلوانی بعمل آید نقش مهمی در اشاعه ورزش های بومی و تعمیم فرهنگی و غنای اصیل ایران اسلامی و رشد ورزش های جوانمردانه را در برخواهد داشت.»

همچنین این رشته در بعد بین المللی نیز فعالیت های چشمگیر و مؤثری داشته است از جمله نامه فدراسیون ورزش‌های رزمی و انجمن سیروم جمهوری خلق کره که اقدام به دعوت از ورزشکاران پرثوآ جهت شرکت در دومین دوره بازیهای بین المللی هنرهای رزمی نمود که در پاسخ به این دعوتنامه طی نامه شماره 112/242 در تاریخ 10 آپریل 2006 از سوی رئیس فدراسیون باستانی ایران آمادگی جهت شرکت در این مسابقات اعلام شد.

وی افزود: نامه سفارت جمهوری خلق کرده به شماره 68/95 مورخه 3/2/85 در این خصوص اذعان می دارد: «سفارت جمهوری خلق کره با ابراز تشکر خود به تلاش مسئولان آن فدراسیون به توسعه ورزشی رزمی باستانی در نظر دارد ورزشکاران رشته پرثوآ را رسماً دعوت بعمل آورد تا در دومین مسابقات بین المللی ورزش رزمی پیونگ یانگ از تاریخ 22 الی 29 اوت 2006 شرکت نمایند. موجب امتنان خواهد بود با توجه به روابط دوستی فی مابین دو کشور برای اعزام تیم های ورزش رزمی باستانی به خصوص پرثوآ ایران مساعدت و اقدام لازم را فراهم نماید.»

در سال های 86 و 87 بدنبال فعالیت هایی که برای شناساندن رزم پهلوانی ایران (پرثوآ) بعمل آمد، با ارسال «طرح توجیهی تأسیس فدراسیون مستقل پرثوآ» از سوی رئیس محترم جمهور به سازمان تربیت بدنی، موضوع توسعه این رشته پهلوانی در دست کارشناسی حوزه ورزش همگانی سازمان قرار گرفت.

شکری در ادامه به ارائه توضیحات کاملی پیرامون مبحث «تخصصی و فنی» پرثوآ پرداخت و گفت:

علوم و فنون رزم پهلوانی پرثوآ برآمده از سنت های بومی و رزم سنتی ایرانیان است. از جمله، آیین‌های رزم پهلوانی خراسان، مازندران، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، بختیاری، لرستان و ... که تلفیقی از فرهنگ رزم ایرانی اسلامی با حرکات موزون آیینی که برگرفته از آداب و رسوم دیرینه ایرانیان است که به صورت با سلاح و بدون سلاح اجرا می شوند.

در این رشته نه تنهااز ضربات دست و پا برای غلبه بر حریف بهره گرفته می شود بلکه در صورت تماس نزدیک با حریف از فنون گیر و پرتاب نیز استفاده خواهد شد.

سلاح هایی که در این رشته بکار گرفته می شوند نیز از سلاح های خاص ایرانی بوده که از دیرباز مورد استفاده جنگجویان و هنروران قرار می گرفت. از جمله این سلاح ها، شمشیر کتاره، چوب کوتاه و بلند، کِن (که در گذشته ابزار شکار ماهیگیران بوده است)، لیفا (چوب دو سر) و ... می باشد.

نکته حائز اهمیت اینکه، هر چقدر این فنون و هنر رزم پهلوانی ایران توسعه و گسترش یابد نه تنها جای نگرانی باقی نمی گذارد، بلکه مایه مباهات و افتخار ایران اسلامی است چراکه فرهنگ حاکم بر فنون آن حاوی عناصر هویت بخش فرهنگ اصیل اسلامی است.

لباس، زبان و فرهنگ این رشته نیز برگرفته از فرهنگ دیرینه کشور ما می باشد که با حفظ معیارهای روز و تدوین قواعد، مقررات و آیین نامه های ویژه نظم و انضباط بسیار بالایی را در این رشته حاکم نموده است.

در پایان این نکته حائز اهمیت قابل ذکر است که هدف از ارائه هنر رزم پهلوانی ایران (پرثوآ) عبارتست از:

1- تعمیم، توسعه و گسترش رزم پهلوانی ایرانی (پرثوآ) در سطح مجامع بین المللی با ایجاد نظم، هماهنگی و غنای ورزشی و به منظور کسب افتخار و مدال آوری در میادین جهانی.

2- ورود یک ورزش ایرانی در زمره ورزش های رسمی بین المللی تحت پوشش IOC از طریق ثبت آن در اسپورت رکورد. (Sport Accord)

3- صدور فرهنگ غنی ایران اسلامی از طریق اشاعه دین، زبان، لباس و ...

4- ایجاد شرایط مناسب جهت رقابت بین ورزشکاران برای رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته.

5- کمک به سلامتی و نشاط جامعه و ارتقاء سطح پویایی و شادابی عموم شهروندان.

6- مبارزه با تهاجم فرهنگی از طریق صدور فرهنگ ناب ایران اسلامی.

7- حضور فعال و پویا در مجامع بین المللی جهت کسب کرسی های ورزشی.

8- پیش بینی طرح های لازم به منظور توسعه متدهای رزمی و متداول و مورد عمل فعلی و ارائه شیوه های علمی در هنر رزم.

(برگرفته از سایت اطلاع رسانی پرتوآ)



به گزارش روابط عمومی سبک پرتوا کشور,چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور در سیستم  تکنیک در روز مورخ 1390/11/28 در تهران برگزار شد . در این دوره از مسابقات که در روی دو تشک برگزار شد 280 ورزشکار از سراسر استانهای کشور شرکت نمودند.

 شرکت کنندگان در پنج رده سنی :نونهالان, نوجوانان, جوانان, بزرگسالان و پیشکسوتان و در 6 فرم تکنیک : اوم , اوما او, پرتوآ 1 ,پرتوآ 2, درنا و بازمایانه و همچنین 3 فرم صلاح سرد : شمشیر, نانچکو و چوب لیفا به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 در این مسابقات که به همت کمیته مسابقات سبک پرتوآ کشور , شورای فنی و کمیته پیشکسوتان کشور و همچنین با مسئولیت استاد دکتر نادر شکری ,رئیس سبک پرتوآ کشور , برگزار گردید , داوران درجه یک و بین المللی به داوری پرداختند.

 مسئولیت برگزاری مسابقات بعهده استاد دکتر جواد شیخی بود و مسئولیت هیئت ژوری را استاد روح الله شکری بر عهده داشتند.

 در مراسم اختتامیه  این دوره از مسابقات به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی کشوری و مدال قهرمانی به قهرمانان ورزشکار اهدا شد.

(برگرفته از سایت اطلاع رسانی پرتوآ)

سایت اطلاع رسانی پرتوآ

(برای دیدن عکس های بیشتر به ادامه مطلب بروید)



10 دی 1391برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

 

پرثوآ رشته باستانی ایرانیان...سرشار از خوی جوانمردی و معرفت!

برگرفته شده ار تاریخ پرشکوه ایران باستان.

بادآور جنگ آوران نجیب زاده ای چون زال، رستم، سهراب، فریدون، نریمان، آرش و...

ولی امروزه آدمیان به رزم به چشم یک ورزش ساده مینگرند، اما این پرثوآست که عشق میسازد و بدن!

پرثوآ آنِدیگری ست ار آدمی که هدفش بس بالاست!

اگر عاشق هستید به سراغ پرثوآ بیایید...

یا علی



شنیده ها حاکی از آن است که ظرف ماه آینده مسابقات قهرمانی کشور در سیستم ذاتما (تکنیکی) در بخش آقایان و بانوان برگزار میگردد.

((برگرفته از سایت پرتوآ اس.اچ))

(برای مشاهده اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید)



10 دی 1391برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : دختر پرتوآ


قابل توجه شرکت کنندگان آزمون فنی مشکی دان یک تا چهار تیرماه سال 1390 ,تهران مجموعه ورزشی صدف.

به اطلاع ان دسته از همراهانی که در آزمون تیرماه سال 1390 شرکت کرده بودند می رساند نسبت به مراجعه جهت دریافت احکام فنی خود اقدام نمایند . بدیهی است در صورت عدم مراجعه مسئولیت بعدی با شرکت کنندگان خواهد بود.

جهت کسب اطلاع بیشتر با دبیر سبک تماس حاصل فرمایید.

((کمیته آموزش و آزمون پرتوآ کشور))



درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)