بانوان پرتوآ مازندران
 
 
جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

فرمان های کونگ فو درسلسله ی (منیگ)در اوایل قرن شانزدهم توسط (چوئید)به رشته تحریر درآمدهاست.این فرامین اصول اخلاقی و روحی در کونگ فو را تشکیل میداده است و طیسالیان طولانی این فرامین در دستور کار کونگ فو کاران چین قرار داشته است.

فرمان اول: هنرجو بایستی بدون انقطاع تمرین کند.
فرمان دوم: رزم بایستی فقط برای دفاع از خود به طور مشروح استفاده شود.
فرمان سوم: تمام استادان و بزرگسالان باید مورد ملاحظه و احترام قرار گیرند.
فرمان چهارم: هنر جو بایستی در طول زندگی با هم دوره ای های خود دوست و مهربان باشد.
فرمان پنجم: کونگ فو کار در هنگام مسافرت بایستی از خود نمایی و نشاندادن قدرت خود به مردم عامی خود داری کند به طوری که حتی از مبارزه دوریکند.چون در این صورت.........
فرمان ششم: کونگ فو کار نباید پرخاشگر و اهل منازعه باشد.
فرمان هفتم: از خوردن شراب و گوشت پرهیز کند.
فرمان هشتم: افراط در تمایلات جنسی جایز نیست.
فرمان نهم: کونگ فو کار نبایستی عجولانه به هر کسی فنون خود را بیاموزد زیرا ممکن است باعث اذیت دیگران شود.
فرمان دهم: کونگ فو کار بایستی از نقش تهاجم و حرص و اعمال تهدید آمیز دوری کند.

 

ده فرمان پرتوآ:
1. نیت راست
2. کردار راست
3. گفتار راست
4. ورز راست
5. فروتنی
6. وفاداری
7. فداکاری
8. جوانمردی
9. صبر
10. ایمان پاک



جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

سلام و ثنا از دولت عاشقان که از روح به مرسوب خاک دمید و انسان اینگونه آفریده شدتا به راه آمده به درک آید و حقیقت یابد.
آغاز سخن را برگی از حقیقت ناشناخته به نام کونگ فو پرتوآ قرار میدهیم،حقیقتی که مجهول است به جهل جاهلان ،و مغضوب است به غصب معاندان، و منصور است به همت دلاوران ، راحت آلام است و غایت آلام


پرتوآ

پرتوآ پری ازپرهای سیمرغ عشق است

سیمرغی که نماد انسان کامل ما است

پرتوآهمان توای پٌراست

پرتوآ ازخطه سرسبزمازندران است

پرتوآیی که ازجهانبان حشمت شکری مااست

پرتوآ هنررزم ایران زمین است

ایرانی که سراسرازدلیرمردان است

به امیدآن روزکه پرتوآ هنررزم باستان ایران

شودهنررزم ملی ایران

 



جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

تاریخ هنرهای رزمی،ریشه در خلقت انسان دارد.لیکن تاریخ ابداع فنون رزمی را در لابلای آداب ورسوم بومی و سنتی اقوام باستانی و کهن میتوان یافت.

هنرهای رزمی حدود پنج قرن قبل از میلاد در چین آغاز و برای اولین بار به ثبت رسیده و کم کم در میان سایر تمدنها پیشرفت کرده است.

همه ی اقوام و ملل، با ریشه های رزم و سلاح های جنگی آشنایی داشته و در مبارزات، فنون و تکنیکها یی را بر حسب شرایط آن دوره طراحی و تدوین میکردند و در میان خود افراد خاص با شرایط روحی و جسمس را پرورش میدادند که در مواقع ضروری میتوانستند به دشمن حمله ور و آنها را نابود یا متواری سازند.

تاریخ عیاران و سربداران.تاریخ اسپهبدان که برای سربلندی قوم خود حماسه می آفریدند .جملگی نشانه ای از قدمت دیرینه ملت ایران در رزم و جنگ آوری ودلاوری آنان دارد.

کشورپهناور ایران باپرورش پهلوانانی بی نظیرهمانند، نریمان، سام زال، رستم، اسفندیار، آرش کمانگیر آداب وسنن مردمان خود همانند هنر چوب بازی مردان سیستان، رقص شمشیر مردان سیستان، رقص خنجر ترکمانان، برق تیغه های دشنه وقمه غرب وشرق ایران وهنر تبر زنی مردان شمال همگی می تواند گویای هنر رزم باستان ایران باشد.

و همچنین گروه تیر اندازان در دورهی اشکانیان که دشمنان را در مواقع ضرورت، به دنبال خود کشانده و بعد در حین فرار با مهارت خاصی که در سوار کاری و تیر اندازی داشتند، از رو ی اسب بلند شده و به طرف دشمن تیر اندازی کرده و آنها را از پای در می آوردند.

شرح فتوحات قوم آريا و حکومت 500 ساله آنها پر از دلاوري‌ها و کوشش‌هاي اين مردم است. کلمه پهلوان و پهلواني ريشه پارتي دارد که هر فرد زورمند را منتسب به پارت يا پرتو و پهلو دانسته اند. اينان مردمي جنگجو و شکارچي بودند. بدين معني که در ايران باستان، ايرانيان)پرتوآکاران(آن زمان چنان در اسب سواري و تير اندازي مهارت داشتند که سوار بر اسب در حال حرکت به سوي دشمنان چه از جلو و چه از پشت تير مي انداختند و به هدف مي زدند.
ايرانيان قديم به پرورش روح و جسم از همان دوران اهميت فراوان مي دادند و اسب سواري ، چوگان بازي و ورزش هاي باستاني مورد اعتناي نسل جوان بود.
ميخ هاي اسبان آنان مانند سنگ خارا و چرخ‌هاي ايشان مثل گردباد به شمار خواهد آمد. ايشان مثل شيرماده و مانند شيران ژيان غرش خواهند کرد.
يا از قول کتزياس مورخ يوناني نقل شده است که سکاها(قوم آريايي) زنانشان مانند مردان، دلاور و جنگنده بودند.
هنستين مورخ يوناني مي‌نويسد: پارتي‌ها جنگ و شکار را دوست داشتند. اين قوم از دوران طفوليت تا به هنگام کهولت هميشه با ورزش و تمرينات سخت جنگي وشکار بارآمده است.

 



15 دی 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

کونگ فو پرتوا یک مهارت با دانش قابلیتهای جسمانی انسان بوده و ارزش واقعی آن فراتر از دفاع شخصی و مبارزه ساده محض است. تمرینات این سبک به هنر جویان می آموزد که به توصیه های و تمرینات وی احترام بگذارند و نسبت به سبکهای دیگر رفتار محترمانه داشته باشندو مهارت رزم رافقط در طریق صحیح اخلاق بکار گیرند

پرتوآ ریشه داره در کلمه ی پرتو که پرتو از پارت میاد و پارت همون قومی بودند که پس از تقسیم آریایی ها در شمال زندگی میکردند.

پرتو در لغت معانی زیادی داره ازجمله نور ،پرتوآ به یک زن ایرانیه نجیب زاده هم میگفتند، یا به یک جنگجوی سوارکار و تیر انداز.

پرتوآ کاران هنگامی که به هم میرسند به معنی سلام میگویند پرتوآ به هنگام خداحافظی،اجازه گرفتن از استاد،برای احترام گذاشتن هنگام شروع  مبارزه،میگویند پرتوآ پس پرتوآ برای ما ریشه در هر حرفی دارد پس پرتوآ در خون ماست.

وحالا که این ورزش ریشه در ایران داره و از دل ایران بیرون اومده ما ازش پاسداری میکنیم و هر کسی که دشمن این ورزش باشه رو دشمن ایران میدونیم و با کمی همت و یاری پروردگار روزی ورزش ما هم وارد المپیک میشه وپس همه با هم بهش کمک کنیم و جلو پاش سنگ نندازیم تا سرسعتر به سمت پیشرفت روز افزون قدم برداره.



15 دی 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

قدرت وجنگ آوری ایرانیان از دیر باز زبانزد خاص وعام بوده است. درسده اخیر با هجوم فرهنگ بیگانه به کشورمان و ورود سبکهاورزمهای مختلف اساتید بزرگی که کوله بارسنگین رزم ایران را بر دوش می کشیدندو به خود باوری رسیده و با ابتکار عمل و انجام تمرینات جسمی و روحی سبک جدیدی بنام کونگ فو«پرتوا»را با فنون وتاکتیکهای بومی ومحلی ایرانی ابداع نموده وگامی بزرگ در جهت شکوفایی فرهنگ رزم باستان برداشتند.
حدوداٌ در سه دهه اخیر اساتید بزرگی که کوله بار سنگین رزم ایران را بر دوش می کشیدند به خود باوری رسیده و با ابتکار عمل و انجام تمرینات جسمی و روحی ، سبک جدیدی بنام " کونگ فوپرتوآ " (رزم به شیوه پهلوانان ایرانی) را با فنون و محتوای فکری مستقل و با تکنیکها و تاکتیکهای بومی و محلی ایرانی ابداع نمودند و برای اولین بار گام بزرگی در جهت اعتلای رزم ایران و شکوفایی فرهنگ رزم باستان برداشتند و با ارائه فنون و تکنیکهایی که بر حسب شرایط و اوضاع و احوال جوامع طراحی و تدوین شده بود و در میان خود شاگردان برجسته ایی پرورش دادندکه بالاخره پس از تلاش های فراوان این سبک جدید در سال 1379 در ایران به رسمیت شناخته شد. ." کونگ فوپرتوآ " در ایران بعنوان یکی از سبک های فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پر شکوه خود ادامه می دهد.



15 دی 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : دختر پرتوآ
جهانبان حشمت شکری قادی

متولد: ۱۳۴۱

مدت فعالیت ورزشی: 36 سال
سوابق ورزشی: یوگا ، کونگ فو ، کشتی باستانی ، کاراته (کان ذن ریو، شیتوریو، کیو کوشین کای) ، تکواندو ، جودو ، شائولیش ووشو ، تاچی چوآن ، یوگا ، چاچوآن ، کونگ فو تسه آ ، هیپنوتیزم
مدارج ورزشی: شالبند سرخ دانا 10 جهانی ، داور و مربی درجه 1 بین المللی ، بنیانگذار تز علمی کونگ فو پرتوآ


استاد بزرگ اصغر شکری

متولد: ۱۳۴۵
مدت فعالیت ورزشی: 32 سال
سوابق ورزشی: یوگا ، کونگ فو توآ ، کونگ فو کراب ، جودو ، کاراته (کیو کوشین کای) ، تکواندو ، شائولین ووشو ، تاچی چوان ، چاچوان ، کونگ فو تسه آ
مدارج ورزشی: شالبند سرخ دانا 8 جهانی ، مدرس ، داور و مربی درجه 1 بین المللی ، بنیانگذار تز علمی کونگ فو پرتوآ


استاد بزرگ نادر شکری

متولد: ۱۳۴۹
مدت فعالیت ورزشی: 32 سال
سوابق ورزشی: یوگا ، کونگ فو توآ ، کشتی ، کاراته (کان ذن ریو، شیتوریو، کیوکوشین کای) ، تکواندو ، جودو ، شائولین ووشو ، تاچی چوان ، چاچوان ، کونگ فو تسه آ ، کونگ فو کراب
مدارج ورزشی: شالبند سرخ دانا 8 جهانی ، دور و مربی درجه 1 بین المللی ، بنیانگذار تز علمی کونگ فو پرتوآ

 


استاد ملی روح الله (رامین) شکری

متولد:۱۳۵۵
مدت فعالیت ورزشی: 25 سال
سوابق ورزشی: یوگا ، کونگ فو توآ ، تکواندو ، شائولین ووشو ، چاچوان ، بوکس ، کونگ فو تسه آ ، کونگ فو کراب
مدارج ورزشی: مربی درجه 2 بین المللی ، شالبند مشکی دانا 6 جهانی ، بنیانگذار تز علمی کونگ فو پرتوآ



15 دی 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

هدف غایی از تمرینات جسم و جان ایجاد مقدمات حرکت وهدایت آدمی در صراط مستقیم است که پرستش پروردگار را فراهم کرده و معراج او را به مرحله ی کمال انسانی تهسیل می نماید ودر سایه عمل صالح، مدارج علم و ایمان را طی نموده و خود را به خداوند متعال نزدیک مینماید (قربة الی الله)
موارد هشتگانه زیر از اهداف تربیتی در رزم پهلوانی ایران محسوب میگردد:
1- پرورش مجموع ابعاد وجود شخصیتی انسان (روان ،اخلاق ،اعتقاد)
2- سوق انسان به سوی خدای متعال
3- آگاه کردن انسان از پایگاه خویش در جهان (من عرف نفس، فقد عرف رب)
4- پرورش قدرت تشخیص در انساناز طریق مشاهده، تجربه ،تفکر و تعلیم
5- پرورش روح حقیقت جویی در انسان
6- پرورش افرادی که تن خود را از آلوده شدن واز آلودگی باز میدارند
7- ایجاد روح برادری، تعاون، احسان و ایثار
8- پرورش روحیه تلاش و کوشش و مبارزه با فقر و مظاهر آن

فلسفه ی لباس پرتوآ

تمام لباس های ورزشی باید گشاید و آزاد با شند تا اجازه حرکات آزاد را به ورزشکار بدهد. ورزشکار باید از پوشیدن لباس احساس راحتی داشته باشد. در هنرهای رزمی، ساهی رنگ پر معنا یی است. بدین معنی که ساهی در مقابل رنگ های دیگر مقامت می کند و نفوذ هر رنگ دیگر بر آن بی اثر است. پس این نمایانگر این است که ما نیز در مقابل رنگ ها و نیرنگ ها، مانند رنگ سیاه اصالت خویش را حفظ خواهیم کرد. همچنین از نظر علمی رنگ ساه نمیگذارد انرژی که در اثر سوخت وساز بدن تولید میگردد از دست رفته و آن را در خویش نگه میدارد و نیز رنگ سیاه لباس، از پیری زودرس و کوفتگی و خستگی مفرط میکاهد.

فلسفه خط

 

  این خط به معنای موجی از تفکر مغز میباشد ونشان واره چینی از چین های مغز و به کار گیری نیروهای فکری و گامی به طرف مقام رفیع انسانی برداشتن می باشد.
هنرجو در هر مرحله از ارتقاء تکنیکی موفق به اخذ یک خط میشود که بر روی سینه وی نصب می گردد.

فلسفه مبارزه

نبرد به نیروی تفکر ، سرعت تکنیکی فوق العاده و به کار گرفتن قدرت نفوذی در حرکت حریف است.
مهم ترین مساله نبرد، تمرکز و نگاه کردن به چشم حریف در انتقال حرکت حریف برای عکسل العمل سازی وی با نفوذ مقابل است.در طریقه ای از مبارزه با چشم بسته، فقط با حس نگاه برای مبارزه آماده می شویم.
این مساله یک راز بزرگ مبارزه ای است. مبارزه نمایش برتری انسان در حوادث است و این مبارزه نمایانگر یک قدرت فوق العاده و استوار بر انواع تکنیکها و بالاخره تسلط یک انسان (رزمی کار) است.



در مسابقات کشوری که مورخ ۲۹-۳۰/5/88 در تهران برگذار شد تیم مازندران در بخش بانوان موفق به کسب مقام اول شد.

تیم منتخب قائمشهر توانست دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز کسب کند.



15 دی 1391برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

امسال بانوان پرتوآ کار قائمشهر همایشی در جهت آشنایی بیشتر با پرتوآ در تاریخ 20/12/88 با حضور رییس سبک برگذار کردند.

که استاد جهانبان حشمت شکری با حضور در این همایش آن را باشکوه تر کردند.

این همایش شامل اجرای تکنیک، ضربات پا، ضربات متو و بن کن (شکستن اجسام سخت) بود.



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

در تاریخ 24/2/89 مسابقاتی چهار جانبه در بندر گز در بخش بانوان برگذار خواهد شد که از مازندران تیم قائمشهر به این مسابقه اعزام خواهد شد

((میتوانید جدیدترین اخبار و مطالب در مورد کونگ فو را در هفته نامه ی همراه شاهد ببینید.))

www.ikff.ir



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

رو نمایی از تمبر فدراسیون کونگ فو حرکتی به یاد ماندنی

یکی از برنامه هایی که فدراسیون کونگ فو در سال 88 انجام داد که به طور حتم سالیان متمادی در ذهن علاقه مندان میماند رو نمایی از تمبر ویژه ی فدراسیون است. با تلاش هایی که ایرج نوذری هنرمند محبوب کشور انجام داد تمبر ویژه زنده یاد استاد منوچهر نوذری و تمبر ویژه ی فدراسیون کونگ فو تهیه شد تا گامی دیگر برای شناساندن این رشته رزمی کهن برداشته شود.

این حرکت به یاد ماندنی علاوه بر یاد بود استاد نوذری که سال ها در عرصه ی صدا و سیما تلا ش می کرد نام کونگ فوی ایران را بیش از گذشته بر سر زبانه ها می اندازد.

ایرج نوذری که علاوه بر هنرمندی از اهالی و رشته رزمی پرطرفدار کونگ فو است با این حرکت قا بل تحسین باز هم توانایی ها و ذوق هنری خود را نشان داد. این تمبر ها با چهار عنوان هفتادو یکمین زاد روز منوچهر نوذری، چهل و چهارمین زاد روز ایرج نوذری، یاد بودی برای عید نوروز با تصویر دو هنرمند نامبرده و نام کونگ فوی ایران به چاپ رسید.

در مراسم رو نمایی این تمبرها مجید رحیمی معمار (مدیر اسبق شبکه تهران) ، ناصر کرمیان (مدیر گروه ورزش و سرگرمی شبکه تهران) و علی منتظری رییس فدراسیون کونگ فو حضور داشتند.

(بر گرفته از هفته نامه ی همراه شاهد)

 



علی منتظری که سابقه 20 ساله فعالیت در ورزش های رزمی دارد، 10 سال مسوولیت هیات رزمی استان فارس را برعهده داشته و در سال 1368 یعنی دو سال پس از فدراسیون شدن کونگ فو با اکثریت آرا به عنوان دومین رییس فدراسیون منتخب این رشته رزمی شروع به کار کرد تا بتواند با کمک مسوولان سازمان تربیت بدنی و جامعه کونگ فو کشور گامی بلند در جهت رشد و گسترش این رشته در ابعاد داخلی و بین المللی بردارد اما آیا وی توانست به رغم بسیاری از محدودیت های و کمبود منابع مالی و برخی حاشیه های خارج از فدراسیون به این مهم دست یابد، فکر می کنچه پاسخی به سوال ما داده خواهد شد؟

 

در این باره باید عزیزان کونگ فو کار و زحمتکشان این رشته نظر بدهند، اما خدای را شاهد می گیریم آنچه که در توان داشتم انجام داده و حتی اگر لازم بود تا نیمه های شب در فدراسیون برای انجام امور باقی می منم.

 

بله، اما این یک واقعیت است که به هر حال باید یک معیار سنجی بین شما و زمان حضور آقای علی دادگر در فدراسیون کونگ فو قرار دارد؟

 

انصافا آقای دادگر در مدت فعالیت خود زحمات زیادی برای رشته ی کونگ فو کشیدند که جا داره از او و همکارانش تشکر کنیم. بعد که بنده با لطف عزیزان به خاطر اعتماد آنها انتخاب شدم در ابتدا اقدام به نظامند کردن صدور احکام و ضاطه مند کردن کارها کردیم چرا که به شخصه معتقدم هیچ مجموعه ای نمی تواند در کار خود موفق باشد مگر اینکه ابتدا نگاه یکسانی به همه ی اعضا داشته و در کنار این نگاه یکسان بر اساس میزان فعالیت و تلاش آنها به اعضای آن مجموعه امتیازو بها دهیم.

 

 

 

 

در بعد بین المللی چطور؟اقداماتی صورت گرفته؟

 

ما در بعد بین المللی اقدام به تاسیس سازمان جهانی wuka   یا همان اتحاد جهانی انجمن های کونگ فو جهان کردیم که با استقبال بسیاری از کشورها یجهان روبرو شد به طوری که خارج از حد تصور ما بود این اتفاق باعپث گردید هم میزان برگذاری مسابقات بین المللی بیشتر از گذشته شود و هم اینکه انگیزه ای برای جوانان جهت کسب مدال ها و عناوین بین المللی گردد.

 

(برای خواندن کامل این مصاحبه به هفته نامه ی شاهد شماره ی 25 رجوع کنید)



رضا حیدری(کونگ فو توآ)

احمد سلامی(کونگ فو توآ -21)

دکتر نادر شکری(کونگ فو پرتوآ)

مجید کازرانی(پرشین کونگ فو فول کنتاکت)

یوسفعلی محمدی(فول کونگ فو)

علی صفری(نیو کونگ فو)

فیروز حبیب پور(کونگ فو جنگاوران)

محمد باقر مهدی نژاد(کونگ فو فایتینگ)

داریوش نظر زاده(فری کونگ فو)

علی اسکندری(کونگ فو کمپو)

حیدر بهرامی نژاد(کونگ فو توتایما)

شرمین جباریان(مدرن کونگ فو)

کشفی(تن جو)

همایون خرم(پنجاک سیلات)



سالهاست پرتوآ کاران کشورمان هنری آمیخته با فرهنگ غنی اسلامی را سینه به سینه به یکدیگر منتقل کرده اند تا در نهایت سال 1384 در مراسمی چند هزار نفری فدراسیون کونگ فو متولد گردید.

از همان روزهای ابتدایی تلاش برای جهانی شدن این رشته آغاز شد، در کنار آن مخالفین همیشگی این رشته داخلی وآنانی که سودشان در ورود فرهنگ بیگانه همراه با رشته های برون مرزی بود از پا ننشستند و به قصد از میان برداشتن این جمع کثیر هر آنچه در توتن داشتند را صورت دادند اما در این رهگذر فدراسیون نو پای کونگ فو ایرانی با توجه به آنچه از آن به عنوان امکانات یاد میشود با کمترین امکانات بیشترین بهره وری توانست در راه جهانی شدن این رشته WUKA را تاسیس کند.

البته حمایت ریاست سازمان تربیت بدنی را هرگز نباید فراموش کرد که در لوای این همایت بسیاری از راه ها هموار شد. پس از تاسیس WUKA با تلاش مداوم رشته کونگ فو این تشکیلا ت توانست جواز حضور در معتبرترین کنگره جهان را دریافت کند و در Sportaccord حضور یافت. استقبال و حمایت مسئولین Sportaccord و دیگر فدراسیون ها به واسطه شناختی که از تاریخ رزم در ایران برایشان به وجود آمده و جمعیت علاقه مند به این رشته (بر اساس آمار و ارقام ) آنقدر مهم بود تا رشته ای که به قولی سالهاست دولت چین در حمایت از آن کوتاهی نکرده به تکاپو افتاده تا خدایی ناکرده عظمت و صلابت این رشته ایرانی نابودیش را در جهان رقم نزند.

Sportaccord به عنوان مجمع فدراسیون های بین المللی اقدام به برگذاری اجلاس خود و جلسات متعدد کمیته های ARISF، ASDIF، هیئت رئیسه Sportaccord، هیئت رئیسه IOC در امارت متحده عربی (دبی) نمود که با پذبرایی بسیار منظم دولتمردان دبی به خوبی برگذار گردید.

از آنجا که ریاست محترم سازمان تربیت بدنی دستور به ارائه طرحی منسجم و عملیاتی جهت توسعه رشته پرتوآ داده بودند و در این راستا با هدف حضور در تمامی رویدادهای خانواده المپیک و ارتباط با مسئولین فدراسیون های جهانی این فدراسیون در قالب سازمان جهانی

EUKA اقدام به مکاتبه به Sportaccord نموده وبا پیگیری های مداوم در این اجلاس پذیرفته شد.

رییس WUKA به همراه رغبتی مدیر کل دفتر توسعه ورزش قهرمانی و مدیر روابط بین الملل فدراسیون تنها شرکت کندگان ایرانی در این اجلاس بودند.

با پیگیری های روابط بین الملل این فدراسیون قرار بر جلسه ای با خانم نولون دوفای لا والاز گردید. ابتدا در رابطه با تاریخ ورزش و خصوصا رزم در ایران صحبت کرده و حرکت هایی که در راستای جنبش المپیزم در ایران و کشورهای دیگر انجام گردیده بود را توضیخ داد. سپس به رزم محلی ایران و قدمت آن اشاراتی نمود و از ایشان خواستار کمک به این سازمان داشت.

همچنین جلاساتی با آقای Hein Werbrogen، آقای مارتینی ریاست محترم فیلا، آقای فوکس دبیر کل فدراسیون جهانی موی تای IFMA و آقای ور بروکن ریاست Sportaccord برگذار گردید.

که در این جلسه منتظری از حرکت ها و فعالیت های اتحادیه جهانی انجمنهای کونگ فو و حرکت در مسیر جنبش المپیک صحبت کرد که با استقبال آقای وربروکن روبرو گردید، در ادامه به ایشان توضیح داده شد با توجه به این که این اتحادیه نمیتوتند با نام ک.نگ فو در Spotraccord حاضر گردد در مجمع عمومی آینده تغییر نام می نماید که ایشان از این اتفاق بسیار استقبال نمودند شرایط عضویت در Sportaccord را

1-عدم عارض در نام و تکنیک با سبکهای رزمی عضو نامیده و گفتند که باید در قدم اول رضایت این 13 عضو فراهم آید 2-عضویت در WADA 3- نامه NOC 40 کشور از حداقل 3 قاره مبنی بر فعالیت این رشته در کشور متبوعه.

و در از آخر ایشان دعوت گردید که در وقت مقتضی از ایران بازدید فرمایند که ایشان موافقت نمودند و قرار بر این شد که با هماهنگی زمان حضور ایشان مشخص گردد.



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

هیئت کونگ فو استان مازندران پس از مدت هارخوت و خواب آلودگی سرانجام در تیر ماه سال 88 سرپرست جدید به این هیئت معرفی گردید.

کونگ فو مازندران در سالها ی نه چندان دور در کشور همیشه جایگاه و مقام قابل توجهی را به خود اختصاص میداد.

امروز آن چیزی که از کونگ فو استان باقی مانده را مدیون پیشکسوتان و مربیان زحمتکش آن است با نگاهی کوتاه به عملکرد این ورزش در استان مازندران در کارنامه خود زمانی رتبه اول مدال آوری را در بین هیئت های استان چه داخلی و چه خارجی ازآن خود کرده بود و با اعزام حداقل 5 تیم در سال رتبه ی اول را تا چند سال در کشور و در بین هیئت های استانی به خود اختصاص داده بود حال از آن شکوه و عظمت کونگ فو چه باقی مانده و چرا همان پیشکسوتان آهستین همت برای باز گرداندن آن غرور قهرمانی که حق طبیعی در آن استان را دارد بالا نمیزنند به راستی بر سر کونگ فو مازندران چه آمده و مدیران ورزشی این استان بدنبال چه اهدافی در آن هستند. همه ما به یاد داریم در مسابقات کشوری این کونگ فو کاران مازندران بودند که با اجرای تکنیکهای خود باعث بهت و تعجب دبگران میشدند که کسب مقام قهرمانی پی در پی در چند دوره مسابقات کشوری سالهای گذشته شاهد بر این مدعاست. حال جا دارد برای حفظ این قهرمانان که متاسفانه با کم دقتی که دزر سالهای گذشته به رکورد کونگ فو این استان مبدل شده بود دوباره تکرار نشود و هرچه زودتر با تلاشها و پیگیری مسئولین تربیت بدنی تکلیف ریاست این هیئت مشخص شود تا بار دیگر شاهد درخشش کونگ فو این استان باشیم.



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

مسابقات قهرمانی چهار جانبه کشوری پرتوآ به میزبانی استان گلستان در قسمت بانوان در شهرستان بندر گز برکزار گردید این مسابقات بین استانهای خراسان شمالی، گلستان، مازندران و تهران با حضور 85 ورزشکار روز جمعه مورخه 24/2/89 در شهرستان بندر گز برگزار شد. نقطه قابل توجه این مسابقات حضور قهرمانان این رشته در میان شرکت کنندگان بود تا باعث شد تا حاضرین در سالن مسابقه شهد مبارزاتی سراسر هیجان انگیزو فنی باشند، که در نتیجه تیمی استان گلستان مقام اول، مازندران دوم و تهران به مقام سوم دست یافت. ضمنا در همین روز جلسه ای با حضور جهانبان حشمت الله شکری بنیانگذار سبک پرتوآ با کلیه ی اعضای سبک فو پرتوآ استان گلستان در سالن اجتماعات اداره کل تربیت بدنی در خصوص وضعیت سبک در این استان، بررسی عملکرد سال 1388 و تقویم شش ماهه اول سال 1389 برگزار گردید. در این جلسه جهانبان حشمت الله شکری از پیشرفت این سبکدر استان صحبت کردندو خواستار همکاری بیشتر اعضای جامعه بزرگ پرتوآ جهت بالا رفتن سطح فنی ورزشکاران شده اند و در پایان از زحمات استاد اسکندری به خاطر برگزاری مسابقات چهار جانبه قدر دانی کرده اند و خواستار توجه بیشتر تربیت بدنی استان به پرتوآ این استان شده اند.

 



15 دی 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

محمد باقر قالیباف شهردار تهرن در مراسم افتتاحیه مسابقات محلات  تهران که در مجموعه 12 هزار نفری آزادی با تبریک ولادت امام جواد (ع) و 13 رجب سالروز میلاد حضرت علی (ع)، از حضور بیش از دو میلیون نفر از شهروندان پایتخت اعم از آقایان وبانوان در تیم های ورزشی شهرداری تهران خبر داد و گفت: ورزش کردن یکی از مهمترین اقدامات برای احیای شهر در ابعاد مختلف سلامت جسمانی وتقویت روحیه شهروندی است.

شهردار تهران درباره ی احداث سالنهای ورزشی برای بانوان نیز خاطر نشان کرد: ممکن است با شتاب روز اول احداث سالن ها انجام نشود ولی زمانی تعداد آنها محدود بو د ولی در حال حاضر بالای 120 سالن داریم.

در ادامه مراسم آقامیر رئیس سازمان ورزش شهداری تهران نیز گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه ی ورزش رو به رشد بوده به نحوی که در حال حاضر  با افزایش 15 درصدی برنامه ها ی ورزشی و مسابقات در محلات روبه رو هستیم. وی با بیان اینکه دربرنامه ها ی فرهنگی اجرای بخش های هنری، کتاب خوانی و قرآن خوانی دیده شده، افزود: برنامه های پیش بینی شده شامل 18 رشته ی ورزشی برای بانوان و 16 رشته برای آقایان نظیر رشته های کونگ فو، فوتبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال، کشتی، تکواندو، کاراته، شنا، بدمینتون، شطرنج، اسکیت، ژیمناستیک است.

مراسم با مدحیه سرایی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) آغاز شد ونمایشهای رزمی پرتوآ پایان یافت.

طی این مراسم ورزشکاران پرتوآ کار به هدایت نادر شکری در ورود به سالن اقتدارو زیبایی هنر این رزم پهلوانی را با نمایشی زیبا و چشم نواز از هماهنگی، انسجام، ریتم در حرکت و یکپارچگی به نمایش گذاشتند و نمایش را با اجرای حرکات نمایشی ای مانند تکنیکهای مار، درنا دونانچیکو و اجرای دو فرم زیبا توسط روح ال...شکری پس گرفتند و برنامه خود را با شکستن ا جسام سخت به پایان بردند وسالن را با تشویق جمعیت حاضر که از تماشای این برنامه مهیج و جذاب به وجود آمده بوند ترک کردند.

 



5 سال از عمر تشکیل فدراسیون کونگ فو میگذرد، رشته ای که سالها در مظلومیت به سر میبرد و تنها ماوایش فدراسیون ورزشهای رزمی بود. امروز به مثابه مولد فدراسیون دیگر رشته ها در ایران مطرح است.کونگ فو ایرانی (پرتوآ) همانطور که از نامش پیداست، معروف است و با آنچه که در چین به ووشو معروف است تفاوت فاحشی دارد.

از نظر بعد فنی برای صاحب نظران و اهل فن به سادگی قابل درک خواهد بود که این دو رشته تفاوت زیادی باهم دارند، چرا که اصول و قوانین پایه ای هر یک به دو سوی متفاوت از یکدیگر میروند. طی این سالها تلاش مضاعفی صورت گرفت تا این رشته کاملا ایرانی بتواند در فراسوی مرزها جایگاهی برای خود کسب کند. هرچند در سالیان متمادی گذشته مربیانی در کشورهای مختلف جهان به تدریس این رشته مشغول بودند، اما فعالیتی لازم بود تا انسجام ویژه ای به روند گسترش این رشته در آن سوی مرزها بینجامد.

متولیان کونگ فو ایرانی (پرتوآ) تلاش کردند تا با برگزاری رویدادهای مختلف آسیایی، بین المللی و جهانی در کشورهای دیگر به معرفی کونگ فو ایرانی (پرتوآ) بپردازند.

کاری که شاید تا بحال هیچ رشته دیگری در داخل کشور انجام نداده است.

برگزای مسابقات یک رشته کاملا ایرانی در کشورها ی دیگر حرکتی بود که شاید برای ستودنش کلام ناکام بماند. با توجه به نتایج بدست آمده متولیان کونگ فو ایرانی تصمیم گرفتند تا انسجام ویژه ای را برای ایت مجموعه رقم بزنند.با این اوصاف بود که سه سال قبل در سال 85 پایه های اولین تشکل بین المللی و جهانی در ایران نهاده شد.

و رفته رفته اتحادیه انجمنهای کونگ فو جهان (ووکا) شکل گرفت. با شکل گرفتن این اتحادیه و پذیرش اعضای جدید به این مجوعه راهی فرا روی کونگ فو ایران قرار گرفت تا بتواند در مجامع بین المللی وجهانی نسبت به معرفی این رشته ایرانی اقدام کنیم.

منتظری با توجه به شرایط فعلی از رخدادها فرصت ساخت و برنامه های خوبی را برای کونگ فوی ایرانی (پرتوآ) رقم زد. حضورش در اجلاس گایسف (آکورد اسپرت) یکی از مهمترین این اقدامات بود. ووکا توانست به عنوان کاتالیزوری در راه جهانی شدن کونگ فو ایرانی (پرتوآ) عمل کند.

در ادامه این روند حضور در کنگره تافیسا رایزنی های مختلف و دیدار علی منتظری رییس فدراسیون کونگ فو و رییس اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان با ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک IOC  یکی از مهمترین دستاوردهای کونگ فو ایرانی (پرتوآ) بود.

معرفی این رشته و تریخ هنرهای رزمی در ایران به ژاک روگ و علاقه مندی وی نسبت به این رشته خود از نکات حایز اهمیت تلاشهای اخیر دست اندرکاان کونگ فو است. با این حساب به راحتی میتوان گفت امروز کونگ فو ایرانی (پرتوآ) راه خودش را پیدا کرده و میتواند به عنوان یک رشته ایرانی همراه با توسعه و گسترش در سطح جهان، فرهنگ و پیام صلح و دوستی ایرانیان را به تمام نقاط جهان صادر کند.

 



محمد حسین قادری دبیر هیات کونگ فو: سالها پیش وقتی در رشته ی کونگ فو فعالیت میکردیم نه تنها من بلکه بسیاری از اساتید این رشته هرگز تصور نمیکردند که با آن شرایط موجود روزیی این رشته ایرانی پا به عرصه جهانی و بین المللی بگذارد و به نام کشورمان توام با فرهنگ اسلامی و ایرانیمان در جای جای جهان فعالیت شود.
آنچه مسلم است پرتوآ دارای ویژگی ها وشاخص های اختصاصی و خا به خود است که شاید به جرات میتوان گفت تا به حال در هیچ یک از رشته های رزمی موجود در سطح جهان دیده نشده.
بسیاری از منتقدان و افرادی که سودشان در گرو عدم تحقق این هدف بزرگ بود، نقادانه بر عملکرد فدراسیون کونگ فو حواشی مختلفی را فراهم می آوردند. اما آنچه مسلم است با تحقق آرزوی دیرینه ی پرتوآ کاران نقشه هایشان بر آب شد و این رشته وطنی پویاتر از گذشته در سایه کمک های سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک پیشرفت کرد.
در سال اخیر همت و درایت سکان دار این مجموعه در کنار تلاش و کوشش عزیزانی که نمیتوان نامی از آنها نبرد، به بار نشست.
در کنار علی منتظری، آقای محمود طالقانی نایب رییس فدراسیون، آقای سید مجتبی شیرزادی پر تلاش و دیگر عزیزانی که تعدادشان کم نیست، تلاش کردند تا به این نتیجه دست پیدا کنند.
با همه این اوصاف رویای دیرینه به وافقعیت پیوست. امروز افتخار میکنیم که کونگ فوی ایرانی(کونگ فو پرتوآ) راهش را برای جهانی شدن پیدا کرده وبا تاسیس WUTA توانسته پله های جهانی شدن را یکی پس از دیگری بپیماید.
افق دور دستی که برای این رشته با توجه به تلاش های صورت گرفته پدیدار است، راه یافتن این رشته به بازی های المپیک است. امیدواریم بتوانیم یک رشته ی ایرانی را در المپیک داشته باشیم.
در پایان از تلاش مجموعه فدراسیون و اهالی خانواده بزرگ کونگ فو تقدیر و تشکر ویژه ای داریم.



همایش 3هزار نفری پرتوآ کاران استان اصفهان در حضور علی سعیدلو معاون رییس جمهوری ورییس سازمان تربیت بدنی در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد.
این مراسم جمعه شب در جریان کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان در حضور مردم علاقه مند استان اصفهان ومسوولان سازمانهای ورزش ودبیران کمیته های المپیک چهل کشور جهان در میدان تاریخی امام (ره) برگزار شد.
در این برنامه به یاد ماندنی در ابتدا 3هزار کونگ فو کار اصفهانی حاضر زیر نظر استاد حبیب پور به حاضران ادای احترام کرده و سپس رزم دو چوب ایرانی، اجرای فرم دو نفره، دفاع شخصی و رزم کردی و بختیاری به اجرا در آمد.
در پایان این مراسم ((ساردار تاشتو جایف)) رییس فدراسیون کونگ فو ازبکستان لباس سنتی این کشور را به رسم یادبود به علی سعیدلو اهدا کرد.



15 دی 1391برچسب:, :: 2:43 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

دبیرکل شورای المپیک آسیا:
خوشحالم رشته (پرتوآ) به نام ایران ثبت میشود
دبیر کل شورای الپیک آسیا گفت: بسیار خوشحالم که ورزش توآ(پرتوآ)به نام ایران در عرصه های مختلف جهانی به ثبت خواهد رسید.
وی افزود: در سراسر آسیا هر رشته رزمی متعلق به یک کشور است و در این بین ایران نیز می بایست با توجه به توانایی هایش یک رشته را به نام خود ثبت میکرد. هوانگ ادامه داد: به طور مثال کاراته و جودو متعلق به ژاپن، تکواندو به نام کره جنوبی، و وینام برای ویتنام وحالا توآ(پرتوآ) برای ایران است.
وی افزود: امروز حضور در این مراسم که رشته پرتوآ را به صورت رسمی به نام ایران می کند باعث خوشحالی من و مکارانم است. دبیر شورای المپیک آسیا عنوان کرد: با این اوصاف عصر جدیدی در ورزش ایران آغاز خواهد شد که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.
وی اذعان کرد: از مردم ورزش دوست ایران میخواهم که ورزش های رزمی مخصوصا پرتوآ را نیز همانند دیگر ورزش ها دوست بدارند.

هنرهای رزمی هندوستان:

ایران خانه من است
سورش گوپی رییس هنرهای رزمی هندوستان گفت: (( ایران خانه من است وهمیشه برای حضور در مراسم گوناگون رزمی با اشتیاق به این کشور سفر کنم.))
گوپی درباره علت حضورش در این مراسم افزود: ((ما برای دیدن مهارت ها و پتانسیل های رزمی به اینجا آمده ایم که ایران در زمره برترین های رزمی در قاره آسیا و همچنین جهان است.))
وی در مورد رشته پرتوآ نیز گفت: ((این ورزشی ایرانی است و ایرانی ها میخواهند آن را به جهان معرفی کنند.))

رییس بریزیلی هنرهای رزمی پان آمریکن:

شاید پرتوآ به قاره آمریکا راه یابد
رئیس کمیته هنرهای رزمی منطقه ((پان آمریکن)) هدفش از حضور در ایران و شرکت در کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان را کسب اطلاعات در خصوص رشته پرتوآ وامکان انتقال توسعه آن در آمریکا توصیف کرد.
لیندرو گومئو استاد دانشگاه تربیت بدنی سائوپائولوی برزیل که خود از قهرمانان بزرگ رشته های رزمی بوده و چهار بار عنوان قهرمانی ومدال طلای مسابقات هاپکیدو و کیک بوکسینگ را به دست آورده گفت: ((برای بار دوم است که به ایران سفر میکنم بار قبل در سال 2007 به این کشور آمدم و اینجا به اموزش رشته پانکریش مشغول شدم. اکنون نیز برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پرتوآ آمده ام و امکان معرفی آن به قاره آمریکا را بررسی خواهم کرد.))

رئیس انجمن کونگ فو کنیا:

از تجربه ایران استفاده میکنیم
لوئیس اودونس روزنامه نگار اسپانیایی و یکی از ستون نویسان روزنامه ال پایس چاپ مادرید در خصوص برگزاری کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فو جهان گفت: ایران با این حرکت گام بسیار بلندی را به سوی جهانی کردن پرتوآ برداشته است.
وی در ادامه افزود: ((مراسم افتتاحیه و برنامه های جانبی بسیار حرفه ای و در سطحی بالا لرگزار شد. برگزاری این نشست در ایران باعث میشود که پرتوآ توسعه پیدا کند. این رشته ایرانی کمی در ایران ناشناخته است و با این حرکت ایران شانس خوبی برای معرفی آن به جهانیان دارد.))



(( نمونه رژیم غذایی در بارگیری کربوهیدرات {قبل از مسابقات} ))

 

 1تا3 روز قبل از مسابقه (رژیم پر کربوهیدرات)

صبحانه

1 فنجان آب پرتقال + تخم مرغ یا کیک گرم + کره حیوانی یا نباتی به مقدار دلخواه + 2 تا 4 تکه نان + یک لیوان شیر + غلات گرم به مقدار دلخواه + شکلات یا کاکائو به مقدار دلخواه

 ناهار و شام

سوپ سبزی یا آبگوشت + خوراک ماهی، مرغ یا گوشت 180 گرم + مقداری لوبیا + چاشنی سالاد + یک فنجان ماست + 2 تا 4 تکه نان + کلوچه

میان وعده

میوه مخصوصا خرما،کشمش،سیب و موز + یک لیوان شیر + نان قندی،شیرینی یا بیسکویت


4 تا 6 روز قبل از مسابقه (رژیم کم کربو هیدرات)

صبخانه

نصف فنجان آب میوه + 2 عدد تخم مرغ + کره حیوانی یا نباتی به مقدار دلخواه + یک تکه نان + یک لیوان شیر

 ناهار و شام

 آبگوشت یا 5/0 فنجان آب گوجه فرنگی + خوراک ماهی، مرغ یا گوشت 180 گرم + سالاد سبز مخلوط یا یک فنجان سبزی + چاشنی سالاد + یک فنجان ماست + خوراک

میان وعده

 آجیل + یک لیوان شیر + یک قطعه نان



((نمونه رژیم غذایی فردای مسابقه))

 

صبحانه

چای شیرین (2 تا 3 حبه قند) + نان (3/1 باگت یا بیسکویت) + کره (15 گرم) + مربا یا عسل (30 گرم) + آب میوه (در طول صبح)

ناهار

سبزیجات خام + روغن (10 گرم) + آب لیمو + ماکارونی یا برنج (400 گرم) + پنیر رنده شده + نان (4/1 باگت)

 میان وعده

نان (4/1 باگت) + پنیر (30 گرم) + چای شیرین یا آب میوه

 شام

سوپ سبزیجات + گوشت یا ماهی کبابی + سبزیجات سبز (200 گرم) + نان (4/1 باگت) + ماست + میوه

 



 ((نمونه رژیم غذایی در تمرینات))

 صبحانه

یک فنجان چای شیرین + نان به همراه کره،عسل یا مربا + غلات به همراه شیر + یک عدد تخم مرغ + یک لیوان آب میوه

ناهار

 ماکارونی یا برنج + یک وعده گوشت کبابی یا آب پز + سبزی  + یک کاسه ماست + مقداری نان

میان وعده

 یک لیوان شیر یا یک لیوان آب میوه + کلوچه یا بیسکویت

شام

سوپ سبزیجات + یک وعده گوشت + سبزیجات + مقداری نان + یک کاسه ماست



15 دی 1391برچسب:, :: 2:43 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

اصول مصرف صحیح مایعات در ورزش

 1)محدودیتی برای مصرف مایعات قبل و حین ورزش وجود ندارد

2)دو ساعت قبل از مسابقه 5/2 فنجان آب (هر فنجان 200 میلی لیتر) و 15 دقیقه قبل از مسابقه 5/1 فنجان (آب خالص) مصرف شود

3)در طی فعالیت ورزشی هر 15 دقیقه 200 میلی لیتر محلول قندی حدود 5% مصرف شود (در 1 لیتر آب 60 گرم شکر حل شود) قند موجود بخشی از انرژی مرد نیاز ورزش گار را تامین میکند

4)اگر زمان ورزش طولانی باشد (بیش از یک ساعت) و یا هوا گرم باشد، توصیه میشود به هر لیتر مایع 5/1 لیتر نمک نیز اضافه شود. مصرف مقادیر بیشتر نمک (آن گونه که برخی ورزشکاران عادت دارند مانند قرص نمک) به هیچ عنوان مفید نیست و میتوتند کارایی ورزشکاران را کاهش دهد.

 

 

اصول برنامه غذایی در ورزش

 

 نکات مهم در برناممه غذایی ورزشکاران

 1)     غذاها باید آب پز، بخار پز و یا کبابی باشد. غذاهای سرخ کرده حتی المقدور مصرف نشود.

2)     غذاها نوعا باید حاوی کربوهیدرات دیر جذب مثل ماکارونی، برنج و نان باشد.

3)     مصرف کله پاچه، سیرابی و مغز توصیه نمیشود زیرا باعث گرفتگی عضلات میشود.

4)     مصرف هفته ای یک بار جگر توصیه میشود.

5)     بهترین گوشت برای ورزشکاران گوشت گاو است و بهتر از گوشت بره، گوسفند و گوساله میباشد.

6)     مصرف نوشابه های گازدار توصیه نمیشود.

7)     مصرف مکمل های غذایی بدون مشورت پزشک ورزشی توصیه نمیشود. (برخی از این مکمل ها غیر استاندارد بوده و خطرناک هستند).

8)     مصرف آب میوه مانند آب سیب و انگور که با حجم خود آب مخلوط شده باشد قبل از مسابقه مناسب است.

9)     استفاده از ماءالشعیر بعد از تمرین یا مسابقه مفید است.

10)     در مدت زمان 30 دقیقه قبل از تمرین  قند ساده (شکر) ممنوع است زیرا کارایی ورزشی را کاهش میدهد، اما مصرف مایعات قندی در طی مسابقات طبق دستورالعمل گفته شده مفید است.

11)     روزانه 5 وعده یا بیشتر میوه و سبزی مصرف کنید. (یک وعده میوه شامل یک تکه متوسط میوه تازه یا نصف فنجان میوه خام یا پخته است. یک وعده یسزی شامل یک فنجان برگ گیاهان سبز خام است).

 



این بار در مسابقات قهرمانی کشوری سبک پرتوآ که در استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد برگزار می شد،تیم مازندران توانست موفق به کسب مقام سومی در رده ی بزرگسالان گردد .

 

«با توجه به اینکه از مازندران تنها تیم قائمشهر شرکت کرده بود.»

 

تیم مازندران (قائمشهر) در این مسابقات 6 طلا ، 2 نقره و 8 برنز دریافت نمود.



15 دی 1391برچسب:, :: 2:43 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

با حضور بنیانگذار استاژ پرتوآ در کرمان برگزار شد

پنجم شهریور ماه با حضور جهانبان دکتر حشمت شکری در دیار کریمان، استاژ تکنیکهای لیفا و تکنیک پرثوآ (P2) برگزار گردید. شرکت کنندگان در این استاژ 55 نفر از استانهای کرمان و یزد بودند که در محل باشگاه فرهنگی ورزشی فجر نور برگزار گردید.
استاژ تکنیکهای لیفا در ساعت 6 عصر شروع شد. اما همزمان با اذان مغرب، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و اشاء و صرف افطاری توسط شرکت کندگان و حاضرین، آموزش تکنیک P2 آغاز شد و تا ساعت 11 شب به طول انجامید.
همچنین در این سفر جهانبان دکتر حشمت شکری ادامه آموزش ویژه در ناماتو را که از سال گذشته به صورت خصوصی با تعدادی از مزبیان برتر پرتوآ استان آغاز کرده بود ادامه دادند.


___ یکی دیگر از برنامه های حضور رییس ووتا و رییس فدراسیون کونگ فو ایران علی منتظری بود که به مسابقات کامبت گیمز (combat games) دعوت شده بودند، پس از تاسیس ووتا و رایزنی های مختلف وتلاش برای حضور این رشته در اسپورت آکورد به عنوان یکی از زیر مجموعه های کمیته ملی المپیک امروز شاهد آن بودیم که برای بازدید از مسابقات کامبت گیمز که به نوعی المپیک هنرهای رزمی نیز به شمار میرود، از علی منتظری دعوت شد تا در این مسابقات حضور پیدا کند.
با توجه به هماهنگی های به عمل آمده از قبل قرارهای ملاقات و دیدارهایی با مسوولان فدراسیون های ورزشهای رزمی که عضو اسپرت آکورد هستند، در نظر گرفته شده بود و با حضور رییس ووتا این دیدارها صورت گرفت.
درد دیدارهای فوق ضمن معرفی ووتا و هنر رزمی ایران پرتوآ، به روسای فدراسیون ها و مسوولان مختلف راه های تسریع و گسترش این رشته در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار هیات رییسه ووتا با ورب ورگن

در جلسه از پیش تعیین شده دیداری ورب ورگن رییس اسپورت آکورد و علی منتظری رییس ووتا که یک ساعت به طول انجامید، سروش گوپی نایب رییس ارشد ووتا از هندوستان و ساردو تاشکو جائف رییس فدراسیون آسیایی توآ از ازبکستان حضور داشتند.
در خلال اجلاس اسپورت آکورد که در دبی برگزار شده بود، جلسه ای با ورب ورگن جهت عضویت در اسپرت آکورد انجام پذیرفت. در این جلسه ورب ورگن ضمن ابراز خرسندی از عملکردو فعالیت ووتا اعلام کرد ووتا به عنوان متولی هنر رزمی ایران حمایت صد در صد از سوی اینجانب دارد. در ادامه این جلسه ضمن بررسی راهکارهای تسریع در عضویت ووتا، دعوت نامه مربوطه جهت حضور ورب ورگن به وی تقدیم شد و ایشان تایید کردند برای بازدید از ووتا و جمعیت آن در اسرع وقت حتما به ایران خواهند آمد. در خاتمه این دیدار اسپینوز گفت: هنرهای رزمی ایران دارای پتانسیل خوبی است. و از ووتا حمایت خواهد کرد.



آیا در حال حاضر هم تدریس میکنید؟
بله در حال حاضر هم در تورنتو کانادا باشگاه ورزشی دارم. این باشگاه را از سال 2005 فعال ساختم. از آن زمان تا به حال کلاسهای من بدون وقفه ادامه داشته است.
موقعیت باشکاه من در محله ایرانی ها نیست. باشگاه من در محله ایتالیایی ها واقع است و حمایت آنها را دارم.

آیا شاگردان شما هم در دیگر کشورها فعالیت دارند؟
بله، تعدادی از شاگردانم در کشورهای دیگر به تدریس کونگ فو مشغول هستند.
از آن جمله به کشور آلمان میتوانم اشاره کنم که در این کشور بابک توسلی فعالیت خوبی دارد، در هلند نیز آقای وثوقی هستند.

گویا مسوولیت فنی اتحادیه ووتا به عهده شماست؟
بله. اتحادیه ووتا از من خواست که به ایران بیایم و مسوولیت کمیته فنی ووتا را بر عهده گیرم. بنده هم در بدو ورود پیشنهاد برگزاری استاژها را مطرح کردم و پیشنهاد کردم این استازها از ابتدایی ترین موارد شروع شود و همین منوال هم پیش رفت و استاژهای مختلفی را در تهران، خوزستان، اصفهان و کرج برگزار کردیم که از ابتدایی ترین موارد در آنها تدریس آغاز شد.

برتری کونگ فو نسبت به دیگر رشته های رزمی در ایران چیست؟
کونگ فو ایرانی نسبت به بقیه رشته ها برتری های به خصوص و اختصاصی خود را دارد. این برتری ها نسبت به رشته ها ی وارداتی کاملا مشهود است. از آن جمله میتوانیم به نداشتن وابستگی اقتصادی اشاره کنم و عدم نیاز به ورود مربیان خارجی ولولزم که از نکات پویای در هر رشته است.
و در ادامه نداشتن وایستگی فرهنگی و در کنار آن عدم ورود فرهنگ بیگانه به کشور از مزیت های بارز رشته کوگ فو است. از امتیازات این رشته میتوان به صدور نرم افزاری و اعزام های مربی به کشور های خارجی اشاره کرد که راهی برای درآمد زایی به کشورمان است. در کنار اینها صدور فرهنگ ایرانی در کنار اشاعه رشته کونگ فو و اشتغال زایی یکی دیگر از امتیازات این رشته میباشد.



یکی از مسایلی که باعث پیشرفت در ورزش می شود استفاده از امکانات ودرن تسط مسوولان ورزش کشور و همچنین ورزشکاران است ضمن آنکه برخورداری از بهترین ملزومات و وسایل مدرن و ابزار های کاربردی هوشمند برای سهولت انجام کارهای اداری در امور ورزش باعث می شود که ورزشکاران، مربیان، مدیران و پرسنل فدراسیون های ورزشی مختلف دچار مشکات اداری یا رفاهی نگردند و از امکانات هوشمند استفده کنند و از طرفی با گرایش یافتن امور به این سمت و سو قطعا گام های موثری در جهت دولت الکترونیک آن هم در عرصه ورزش کشور برداشته می شود و همچنین تحقیق این امر باعث می شود تا پیشرفت هایی را هم در عرصه های مختلف اتوماسیون ورزش شاهد باشیم.در همین راستا فدراسیون رزمی جمهوری اسلامی ایران در حال راه اندازی سیستم سامانه هوشمند برای پرسنل و ورزشکاران خود است.



14 دی 1391برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

رزم پهلوانی پرثوآ با مبارزاتی منحصر به فرد

سخنگوی کمیته فنی سبک پرتوآ کشور اعلام نمود نسخه نهایی شده آیین نامه پرثوآ پس از تایید شورای بنیانگذاری به تصویب هیات رییسه سبک رسید. روح ا...شکری سخنگوی کمیته فنی سبک پرتوآ کشور اعلام نمود در این آیین نامه مقررات امتیاز گیری پس از سپری شدن سه سال دوره آموزش و انجام پنج دوره رقابتهای کشوری نهایی گردید و مسوول هماهنگی بخش تکنیک های خاکو فنون گیرو پرتاپ با تکمیل آیین نامه پرثوآ برای اجرا نمودن در مسابقات کشوری پیش رو ارائه خواهد شد. استاد کاظم هژبری در مصاحبه ای کوتاه اعلام نمود فنون در پل و تکنیک های گیرو پرتاپ که مغایر با اصول ایمنی ورزشکاران بوده در این آیین نامه اصلاح گردید. گفتنی است سیستم رزم پهلوانی پرثوآ به لحاظ جذابیت بالای آن یک شیوه منحصر به فرد در ورزش های رزمی محسوب میشود.



14 دی 1391برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

به زودی . . .
برگزاری همایش بزرگ پرتوآ در قائمشهر با حضور استادان به نام پرتوآ...

 



روز دوشنبه هفته جاری فدراسیون کونگ فو میزبان روئسای هیئت های کونگ فو استان تهران بود در این جلسه که علی منتظری رییس فدراسیون به همراه طالقانی نائب رییس و شیرزاد دبیر فدراسیون نیز حضور داشتند با صحبتهای از نحوه فعالیت چند ماه اخیر هیات کونگ فو استان تهران آغاز شد و سپس علی منتظری پس از خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه گفت: به مناسبت روز تربیت بدنی در 26 مهر ماه یک همایش سراسری با حضور ورزشکاران 6 فدراسیون رزمی و باستانی در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد که مهمان ویژه این مراسم رییس جمهور محترم آقای دکتر احمدی نژاد هستند به همین خاطر از شما روسای هیات های کونگ فو استان تهران دعوت کردیم تا در این جلسه شرکت کنید تا با همفکری و یاری یکدیگر در این مراسم جامعه کونگ فو با تمام وجود و باشکوه خاصی حضور داشته باشد در ادامه طالقانی نایب رییس فدراسیون کونگ فو اظهار داشت: کونگ فو ظرفیت بالا و دارای جمعیت چشمگیری است و ما پیش بینی میکنیم فضایی که برای کونگ فو در نظر گرفته شده کم بیاید به همین دلیل درخواست دادیم تا فضای بیشتری نسبت به فدراسیون های دیگر در استادیوم به ما بدهند تا انشاالله روز دوشنبه با یک برنامه خوب و قوی و همه جانبه نمایش خوبی از قدرت کونگ فو داشته باشیم در ادامه این جلسه که بیشتر جهت هماهنگی بین هیات ها و توجیح مسوولین برگزاری مراسم بود شیرزاد دبیر پرتلاش این فدراسیون گفت: کونگ فو استان تهران از ظرفیت بالایی برخوردار است که متاسفانه تا کنون آن طور که شایسته و درخور این رشته است هیات ارو فعالیت نکرده ما امروز به دلیل کمبود زمان خودمان مستقیم وارده عمل شده ایم تا با شماها (مسوولین حوزه ها) که بازوان اجرای کونگ فو استان تهران هستید هماهنگس لازم را جتبهتر و با نظم برگزار شدن این مراسم که با حضور ریاست محترم جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی برگزار می شود را داشته باشیم در ادامه مسوولین هیات ها نقطه نظرات خود را در مورد چگونگی حضور کونگ فو کاران حوزه های تحت مسولیت خود بیان کردند. در حاشیه این جلسه هادی فوقی رییس هیات جنوب شرق تهران با علی منتظری رییس فدراسیون دیداری داشتند و نظر ریاست محترم فدراسیون را در نحوه چگونگی اداره هرچه بهتره هیات جویا شدند و سپس از ایشان درخواست نمودند تا از هیات های استان تهران به خصوص حوزه جنوب شرق حمایت بیشتری داشته باشد.



یا هو

در روز پنجشنبه مورخ 29/7/89 در سالن همایش های کانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش قائمشهر جشنواره فرهنگی ورزشی پرتوآ مازندران برگزار شد که در آن جمعی از مسوولین حضور داشتند از جمله: استادان به نام، جهانبان حشمت شکری، استاد اصغر شکری، آقای سیفی رئیس کونگ فو استان هم چنین نماینده قائمشهر جناب آقای اکبری.که از میان ایشان آقایان استاد اصغر شکری، استاد حشمت شکری، آقای حاجی پاشا رئیس هیات کونگ فو قائمشهر، رئیس میراث فرهنگی و آقای اکبری در حضور جمع حاضر سخنرانی نمودند.در قسمت بعد دختران و پسران پرتوآ کار شروع به هنر نمایی کردند که با انجام تکنیک رکیما (شمشیر)، نانچیکو و بن کن (شکستن اجسام سخت) از دختران پرتوآ و تکنیک لیفا (چوب) و حرکات نمایشی از پسران پرتوآ همراه بود.در آخر از قهرمانان دختر و پسر پرتوآی قائمشهر که در مسابقات قهرمانی کشوری پرتوآ موفق به کسب مقام شده بودند تجلیل به عمل آمد.همچنین از استادان فعال پرتوآی قائمشهر، استاد مریم شکری-استاد عابدی-استاد دلیلی-استاد مولایی-استاد شاکری-استاد رسولی و استاد فلاح و پیشکسوتان ورزش قائمشهر آقای کاظمی پیشکسوت ژیمناستیک و آقای امرایی پیشکسوت بسکتبال نیز تجلیل به عمل آمد.

 



روز جمعه مورخ 30/7/89 سبک کونگ فو پرتوآ کشور میزبان مسوولین سبک در استان و نایب روسای آنها در تهران بود. این جلسه از ساعت 9 صبح با تلاوت آیات قرآن مجیدو با خیر مقدم و خوش آمد گویی رییس سبک کشور دکتر نادر شکری آغاز و در ادامه استاد جهانبان حشمت شکری در مورده پرتوآ و آیین های سنتی رزم ایران زمین سخنرانی و خواستگاه پرتوآ که ریشه در فرهنگ اصیل رزم ایران زمین دارد را تشریح نمودند تا حضار با اصالت این رزم کهن بیشتر آشنا شوند. در ادامه استاد اصغر شکری به شرح اقدامات مدیریتی جهت ارتقا و جهانی نمودن این رشته از سالهای گذشته تا بحال پرداختند و خاطر نشان نمودند: امروز اگر پرتوآ را به عنوان یک فرهنگ نتوانیم جا بیندازیم نمیتوانیم آنرا به جهانیان عرضه کنیم. ایشان همچنین در مورده اقداماتی که در کشورهای مختلف صورت پذیرفته اطلاعاتی را به حضار در این جلسه ارائه نمودند. کلیه مسوولین و نایب روسای بانوان ضمن ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 89 استان های خود، سوالاتی را نیز در بین ارائه گزارش از مسوولین سبک می پرسیدند که دکتر نادر شکری به سوالات آنان پاسخگو بودند. همچنین در ادامه این سمینار نایب رییس بانوان کشور سرکار خانم طالب زاده به تشریح برنامه های آتی جهت بررسی عملکرد نایت روسای سبک استان ها چنین توضیح داد: روسای سبک استان ها باید قبل از انتخاب نهایی مسوولین بانوان استان های خود فرد مورد نظر را به کشور معرفی و پس از آنکه سبک کشور آنها را تایید کرد، مبادرت به صدور حکم آنها نمایند. ایشان همچنین متذکر شد نایب روسایی که توانایی تمشیت امور در استانهای خود را ندارند بعد از در نظر گرفتن یک زمان مشخص، این مسوولیت به شخص دیگری سپرده خواهد شد. وی با تاکید نقش آموزش در توسعه سبک در سراسر کشور تاکید نمود که مربیان در استان ها مکلفند تا در اسرع وقت نسبت به ارتقاع کمی و کیفی سبک در استان ها اقدام نمایند، طالب زاده ضمن اینکه از کلیه استان ها جهت شرکت در مساقات قهرمانی کشور که در بجنورد برگزار گردید تقدیر نمودند و از مسوولین استان ها خواستند تا همکار مداوم را با بانوان داشته باشند.


این سمینار پس از نماز ظهرو صرف ناهار نیز همچنان ادامه پیدا کرد و در برنامه بعد از ظهر کلیه مسوولین و نایب روسا در جلسه توجیهی داوری پرثوآ که توسط استاد اصغر شکری تدریس شد حاضر شده وبا آخرین متدهای داوری پرثوآ آشنا شدند و سوالات متداول موجود در داوری پرثوآ تا حدوده زیادب پاسخ داده و شبهات آن نیز برطرف شد.
در پایان این سمینار یک روزه از مسوولین استان ها تقدیر و با اهداء لوح تقدیر از آنها سپاسگزاری شد.
شایان ذکر است، در حاشیه این سمینار جنای آقای سرهنگ ابراهیمی مسوول پرتوآ استان مازندران ضمن قدر دانی از زحماتی کخ مسوولین سبک کشور متقبل می شوند، نسبت به اهداء لوح تقدیر و جوایزی که از سوی سبک پرتوآ مازندران برای بنیانگذاران سبک در نظر گرفته شده بود اقدام نمود.



کونگ فو کاران کشورمان در مراسمی به مناسبت روزه سرباز و جوان در حضور دکتر احمدی نژاد رییس جمهوره ایران و هوگوچاوز رییس جمهوره ونزوئلا به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.مراسم فوق چهارشنبه گذشته به میزبانی دانشگاه امام علی (ع) تهران و با حضور دکتر احمدی نژاد رییس جمهور، هوگوچاوز رییس جمهور ونزوئلا، دکتر سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، دکتر سجادی معاون سازمان تربیت بدنی و علی منتظری رییس فدراسیون کونگ فو و سازمان جهانی کونگ فو برگزار شد.طی این مراسم با اجرای زیبای تکنیکهای کونگ فو و به نمایش گذاشتن فنون رزمی این رشته در حضور مسوولین کشور نمایشی زیبا به اجرا گذاشته شد. در این میان از سوی رییس سازمان جهانی ووتا علی منتظری، شمشیر ویژه کونگ فو به هوگوچاوز اهدا شد که مورد استقبال ویزه رییس جمهوره ونزوئلا قرار گرفت



14 دی 1391برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

هشتمین دوره مسابقات کونگ فو پرتوآی قهرمانی کشور بانوان با معرفی تیم های برتر در بجنورد


در پایان این مسابقات که به مدت دو روز و با شرکت 246 کونگ فوکار زن از 12 استان برگزار شد تیم فارس در دو رده جوانان و بزرگسالان و خراسان شمالی در رده نوجوانان عنوان نخست را کسب کردند.
همچنین تیم تهران در رده های نوجوانان و بزرگسالان و گلستان در رده جوانان دوم شدند و عنوان سوم تیمی در رده نوجوانان را گلستان، رده جوانان را تهران و بزرگسالان را مازندران از آن خود کرد.
نتایج انفرادی در اوزان مختلف:
نوجوانان؛
33-31 کیلوگرم: نگار شکری از تهران
35-33 کیلوگرم:فهیمه کهنسال از خراسان شمالی
37-35 کیلوگرم: پریسا فرحزاده از گلستان
39-37 کیلوگرم: رضوان فلاح از خراسان شمالی
41-39 کیلوگرم: شیرین فراهانی از تهران
43-41 کیلوگرم: زهرا رئیسی از فارس
45-43 کیلوگرم: فروغ امیری از فارس
48-45 کیلوگرم: فاطمه حبیب زاده از مازندران
51-48 کیلوگرم: زهرا یوسف زاده از خراسان شمالی
54-51 کیلوگرم: کیمیا معلمی از تهران
57-54 کیلوگرم: بهناز شیرزاد از خراسان شمالی
60-57 کیلوگرم: شهزاد رضایی از تهران
63-60 کیلوگرم: ناهید برات زاده از خراسان شمالی
63+ کیلوگرم: مینا نکاهی از گلستان
جوانان؛
42-39 کیلوگرم: یاسمن رنجبران از فارس
45-42 کیلوگرم: رویا اسدپور از فارس
48-45 کیلوگرم: الهه آگاهی از هرمزگان
51-48 کیلوگرم: نعیمه عارف از مازندران
54-51 کیلوگرم: آرزو رضوانی از خراسان شمالی
57-54 کیلوگرم: زهرا اسدی از مازندران
60- 57کیلوگرم: سارینا آرم کهگیلویه و بویر احمد
63-60 کیلوگرم: سعیده باقری از فارس
67-63 کیلوگرم: بهاره حمیدی از گلستان
71- 67کیلوگرم: فاطمه مرگ دری نژاد از گلستان
75-71 کیلوگرم: سارا شیرزاد از خراسان شمالی
75+ کیلوگرم: زلیخا ذکی یار از هرمزگان
بزرگسالان؛
51-48 کیلوگرم: تهمینه محمدی از فارس
54-51 کیلوگرم: ندا نیک اختر از تهران
57- 54کیلوگرم: مریم یزدانی از تهران
60-57 کیلوگرم: معصومه سلیمانیان از اصفهان
63-60 کیلوگرم: مژده کوره پزی از فارس
67-63 کیلوگرم: سیده کوثر موسوی از مازندران
71-67 کیلوگرم: لیلا سلوی از گلستان
75- 70کیلوگرم: سمیه بالا رستاقی از گلستان
80-75 کیلوگرم: ساناز شکریان از مازندران
85-80 کیلوگرم: الهه رمضانی از خراسان شمالی
90- 85کیلوگرم: لیلا پاکروح از تهران
90+ کیلوگرم: زینب جمشیدی از فارس

شماره مجوز: 1232/95/ 284

منبع:پرتال اطلاع رسانی فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران

تاریخ انتشار:  02/05/8۹

لینک خبر: http://ikff.ir/web/competitions/67

 



 



14 دی 1391برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

حضور پر فروغ فدراسیون کونگ فو و اهالی آن

همایش بزرگ فدراسیون هایرزمی در حالی انجام پذیرفت که هر یک از فدراسیون ها کوشیدند تا با حضور پر تعدادشان به شکوه این مراسم بیافزایند.فدراسون کونگ فو با حضور پر تعداد و حیرت انگیز در این مراسم برگی زرین به نام خود در دفتر ورزش ایران ثبت کرد.

رییس جمهور بازو بند پهلوان ایران را بر بازوی آرش مردانی بست

در ادامه روز تربیت بدنی و ورزش و در همایش بزرگ رزمی کاران ایران که با حضور معاونان و مدیران سازمان تربیت بدنی، سید رضا افتخاری مدیر کل تربیت بدنی استان تهران، معاونان، مدیران ستادی اداره کل، روسای فدراسیون های ورزشی، مسوولین تربیت بدنی شهرستان های توابع تهران و جمع کثیری از ورزشکاران استان تهران برگزار شد رییس جمهور، بازو بند قهرمانی کشور را بر بازوی آرش مردانی پهلوان ایران بست.در این مراسم دکتر محمود احمدی نژاد با تقدبر از برگزاری این همایش بزرگ و تبریک روز ورزش و تربیت بدنی، برای ورزشکاران و جامعه ورزش آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون نمود.در ادامه، دکتر سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، بازو بند پهلوانی را به صورت نمادین بر بازوی رییس جمهور بست. رییس جمهور در حالی که به شدت مورد تشویق حاضران واقع شده بود، اعلام کرد که این بازو بند را تقدیم میکند به تمامی جوانان خوب ایرانی.



14 دی 1391برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : دختر پرتوآ
افغانستان:  محمد امین محمدی


سمت:  نماینده سازمان کونگ فو پرتوآ در افغانستان

کشور:  افغانستان

سوابق ورزشی:  کونگ فو توآ ، کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی:  شالبند مشکی دانا سه ، داور و مربی رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

امارات متحده(دبی):  احمد نورآگاهی


سمت:  نماینده رسمی فدراسیون در دبی

کشور:  امارات متحده(دبی)

سوابق ورزشی:  کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی:  شالبند مشکی دانا دو ، داور و مربی رسمی فدراسیون

-----------------------------------------------------

ایران : استاد بزرگ اصغر شکری


سمت:  ریاست اتحادیه آسیایی کونگ فو پرتوآ

کشور:  ایران

سوابق ورزشی:  یوگا، کونگ فوتوآ، کونگ فو کراپ، جودو، کاراته (کیوکوشین کای)، تکواندو، شائولین ووشو، تاچی چوان، چاچوان، کونگ فوتسه آ

مدارج ورزشی:  شالبند سرخ دانا 8 جهانی، مدرس، داور و مربی درجه یک بین المللی، بنیانگذار تز علمی کونگ فوپرتوآ


-----------------------------------------------------

پاکستان: محمد حبیبی


سمت:  نماینده رسمی فدراسیون کونگ فو پرتوآ در لاهور

کشور:  پاکستان

سوابق ورزشی:  کونگ فو توآ ، کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی:  شالبند مشکی دانا دو ، داور و مربی رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

سوریه: مهدی احترامی


سمت:  نماینده کونگ فو پرتوآ در سوریه

کشور:  سوریه

سوابق ورزشی:  کونگ فو توآ ، کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی:  شالبند مشکی دانا دو ، مربی و داور رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

قطر: غلامرضا قادری


سمت: نماینده رسمی فدراسیون کونگ فو پرتوآ در قطر

کشور: قطر

سوابق ورزشی: کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی: شالبند مشکی دانا دو جهانی ، داور و مربی رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

لبنان: مهدی احترامی


سمت:  نماینده رسمی فدراسیون کونگ فو پرتوآ

کشور: لبنان

سوابق:  ورزشی کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی: شالبند مشکی دانا سه ، داور و مربی رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

امریکا:  روح ا... تسلیمی


سمت: نماینده رسمی فدراسیون کونگ فو پرتوآ در امریکا

کشور: امریکا

سوابق ورزشی: کونگ فو توآ ، کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی: شالبند مشکی دانا چهار جهانی ، داور و مربی ممتاز فدراسیون


-----------------------------------------------------

کانادا: نعیم کمالی


مت نماینده: فدراسیون کونگ فو پرتوآ در ونکوور - کانادا

کشور:  کانادا

سوابق ورزشی: کونگ فو توآ ، کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی:  شالبند مشکی دانا 5 جهانی ، داور و مربی ممتاز فدراسیون


-----------------------------------------------------

کانادا: بابی اسماعیل زاده


سمت:  نماینده رسمی در ایالت تورنتو

کشور: کانادا

سوابق ورزشی: کونگ فوپرتوآ

مدارج ورزشی:  شالبند مشکی دانا چهار جهانی ، داور و مربی رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

افریقای جنوبی: هرمان گودفری جاکوبسن


سمت: نماینده فدراسیون کونگ فو پرتوآ در افریقای جنوبی

کشور: افریقای جنوبی

سوابق ورزشی: کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی: شالبند مشکی دانا چهار جهانی ، داور و مربی رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

استرالیا : شهاب عزیز محمد


سمت :  نماینده فدراسیون کونگ فو پرتوآ در استرالیا

کشور: استرالیا

سوابق ورزشی:  کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی:  شالبند مشکی دانا 2 ، داور و مربی رسمی فدراسیون


-----------------------------------------------------

نیوزلند: محسن رفیعی خجسته


سمت: نماینده فدراسیون کونگ فو پرتوآ در نیوزلند

کشور: نیوزلند

سوابق ورزشی: کونگ فو پرتوآ

مدارج ورزشی: شابند مشکی دانا دو جهانی ، داور و مربی رسمی

 

 



 سبک کونگ فو پرتوا و عضو شورای فنی فدارسیون جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بانوان ایرانی استعداد بالایی در زمینه های ورزشی و بخصوص رزمی دارند، گفت: ورزشکاران زن باید به مسابقات مختلف در کشورهای خارجی اعزام شوند تا علاوه بر شکوفایی استعدادهای آنان، برای کشور افتخار بیافرینند."سیده مریم طالب زاده" به ایرنا اظهار داشت: کونگ فوکاران سبک پرتوا دارای استعداد و توان رزمی بالایی هستند و نیاز است که مسوولان مربوط شرایط حضور آنان در مسابقات و میادین بین المللی را فراهم کنند.وی در عین حال با اشاره به طرح پوشش کامل لباس تکواندوکاران زن به ثبت رسیده در کشور، از مسوولان خواست تا نسبت به طراحی لباس کونگ فوکاران برای حضور در عرصه های بین المللی نیز اقدام کنند.وی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان هشتمین دوره مسابقات کشوری این رشته در خراسان شمالی گفت: این دوره از مسابقات به بهترین نحو ممکن برگزار شد که رضایت همه تیمهای شرکت کننده را درپی داشت.ناظر مسابقات کونگ فو پرتوا، قهرمانی بانوان کشور نیز با اشاره به برخی از مشکلات بانوان ورزشکار، خواستار توجه ویژه مسوولان به این بخش شد و گفت: بیشتر ورزشکاران برای اعزام با مشکل مالی مواجه هستند چرا که خود باید هزینه رفت و آمد و سایر موارد را پرداخت کنند."ندا نودهی" افزود: برخی از ورزشکاران استانی دارای توانایی بالایی در رشته ورزشی خود هستند اما به علت مشکل مالی قادر به شرکت در مسابقات خارج از استان خود نیستند.این فعال ورزشی از مسوولان خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شد و گفت: استقبال بانوان از ورزش بالا است.ناظر مسابقات کونگ فو پرتوا، قهرمانی بانوان کشور خواستار توجه ویژه مسوولان به ورزش بانوان شد و گفت: امکانات و فضای ورزش اختصاصی بانوان در این استان محدود است و نیاز آنان را برآورده نمی کند. "ندا نودهی" افزود: تنها 30 درصد اعتبارات تربیت بدنی برای ورزش بانوان در هیات های مختلف ورزشی است که این میزان جوابگوی نیاز آنان نیست.وی در خصوص شرایط اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف نیز اظهار داشت: بیشتر ورزشکاران برای اعزام با مشکل مالی مواجه هستند چرا که خود باید هزینه رفت و آمد و سایر موارد را پرداخت کنند. این ورزشکار از مسوولان خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان شد و گفت: استقبال بانوان از ورزش بالا است.یکی از کونگ فوکاران استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سطح برگزاری این دوره از مسابقات و همچنین امکانات خوابگاهی، سالن مسابقات و سایر موارد برگزاری در استان خراسان شمالی مناسب بود.تهمینه محمدی" نیز با اشاره به هزینه بالای رفت و آمد و شرکت در مسابقات کشوری گفت: با وجودی که هیات بخشی از هزینه خوابگاه و خوراک ورزشکاران در جریان مسابقات را تامین می کند لیکن سنگینی این هزینه ها بعضا باعث می شود که ورزشکاران از برنامه اعزامها استقبال نکنند. وی خواستار مساعدت بیشتر به ورزشکاران بویژه زنان شد و گفت: من سالهای سال برای پیشرفت و ارتقای سطح ورزشی خود تمرین کرده و زحمات زیادی کشیده ام و مسوولان در قبال توفیقاتی که به دست آورده ام تنها حکم قهرمانی، مدال و تقدیرنامه به من داده اند.وی که تاکنون 18 نشان در مسابقات مختلف کشوری و استانی دریافت کرده، خواستار توجه بیشتر مسوولان ورزش به ورزشکاران زن شد.این رزمی کار زن همچنین بر لزوم فراهم کردن حضور زنان ورزشکار، با حفظ شعایر دینی و فرهنگی در میادین فراملی و بین المللی تاکید کرد."فاطمه رییسی" یکی دیگر از ورزشکاران شیرازی نیز با انتقاد از کمبودهای ورزش بانوان، امکانات و سالنهای اختصاصی کنونی را پاسخگوی نیاز انبوه بانوان ورزشکار ندانست.وی شادابی و نشاط را لازمه زندگی خواند و افزود: اگر زنان و دختران در خانواده ها شاد و سالم باشند این روحیه را به دیگر افراد خانواده نیز تسری داده و آنان را نیز به ورزش و نشاط تشویق و ترغیب می کنند.وی گفت: زنان به دلیل محدودیت پوشش حجاب همانند مردان نمی توانند در فضاهای آزاد و حتی بوستانها تمرین و ورزش کنند و به همین دلیل می طلبد که سالنهای سرپوشیده بیشتری در اختیار زنان ورزش دوست قرار گیرد.هشتمین دوره مسابقات کونگ فو پرتوآ، قهرمانی بانوان کشور با شرکت 12 استان در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در بجنورد برگزار شد.

 

 



منتظری: راهی را که شروع کردیم تا آخر ادامه میدهیم

 

   عضو اسپرت آکورد میشویم

 

پس از برگزاری اولین دوره مربیگری و داوری ووتا در کشورمان برخی روسای سبکهای تحت پوشش فدراسیون نسبت به ووتا و اتفاقاتی که پیرامون این سازمان جهانی در حال رخ دادن است مخالفتهایی را اعلام نمودند.
علی منتظری رییس فدراسیون کونگ فو در رابطه با اتفاقات اخیر پیرامون ووتا گفت: اتفاقاتن خوبی در حال رخ دادن است. ما اولین دوره مربیگری و داوری ووتا را با همت کمیته فنی ووتا با موفقیت پشت سر گزاشتیم که بعد از برگزاری این دوره کشورهای عضو خواهان برگزاری دوره های بعدی هستند و حتی حاضرند تمام مخارج آن را برای برگزاری به عهده بگیرند. الان کشورها از ما مربی میخواهند تا استایلهای ووتا را به آنها آموزش بدهیم.

 

 مسابقات جهانی برگزار میکنیم

 

ما قدمهای بلندی را برای معرفی وتا به جامعه رزمی دنیا برداشتیم. اما ما براب آنکه بتوانیم عضو اسپرت آکورد بشویم باید یک رشته جدید که نمونه آن در اسپورت آکورد نیست را ارائه بدهیم. به همین خاطر چندین کار گروه را در فدراسیون از یک سال پیش تشکیل دادیم،روی تاریخچه رزمو انواع رزمهای محلی در ایران کار تحقیقی و پژوهشی انجام دادند که ماحصل آن باعث شد تا ووتا را ما با رزمهای بومی، محلی و اصول کلاسیک کونگ فو راه اندازی کنیم. الان استایلهای گیلما، دوچوب و نیمه آزاد در ووتا آموزش داده میشود. دیگر استایلها هم در حال مطالعه و تحقیق هستیم.

 

 اعزام های غیر قانونی

 

ما با آموزش استایلهای ووتا حداکثر تا سال آینده مسابقات جان را برگزار خواهیم کرد. از همین الان چند کشور آمادگی خود را برای میزبانی این مسابقات اعلام کردند کشورهایی مثل هندوستان، اندونزی، زیمباوه و پاکستان.

 

جهانی بشویم چکار کنیم!!

 

رییس فدراسیون کونگ فو در ادامه گفت: در جلساتی که با روسای سبکها داشتیم یکی از این دوستان بیان کرد ما نیازی نداریم که جهانی شویم، جهانی بشویم که چکار کنیم و من در پاسخ به ایشان گفتم: اگر سبک مال شماست بروید و در خانه خودتان کار کنید اگر نیستو مال جوانان و ورزشکاران این کشور است پس بیایید دست به دست هم برای پیشرفت و مطرح کردن نام کشورمان تلاش کنیم تا ورزشکاران پر قدرت ما بتوانند خود را در میادین بین المللی نشان دهند.

 

مردم میدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است

 

علی منتظری در رابطه انتقادات مطرح شده نسبت به ایشان بیان کرد مهم نیست منتظری باشد یا نه مهم این است که راهی را که در پیش گرفتید ماندگار باشد و به سرانجام برسد. به کاری که در ووتا در حال انجام است اعتقاد دارم و مطمئن هستم که مردم میدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است که ما دیگر در دنیا ورزش خودمان را خواهیم داشت و نیازی نیست که قهرمانان ما حسرت برگزاری یک مسابقه بین المللی را بخورند. من مطمئن هستم که با کمکهای دولت دمتگزار و حمایتهایی که رییس سازمان تربیت بدنی از ما داشه اند روزهای خوبی را در پیش روی این فدراسیون خواهیم داشت. اگر به ما انتقادی میشود بیانگر این است که ما در حال کار کردن هستیم و راه را درست رفته ایم. من به کاری که دارم انجام میدهم اعتقاد دارم و به لطف خدا تا آخر هم ادام خواهم داد.

 

برخی از سبک های فدراسیون بدون مجوز اقدام به اعزام تیم به خارج از کشور کردند که این اعزامها همه غیر قانونی بود و احکام آنها هیچ ارزشی ندارد چون استایلی که ما در کشور به نام کونگ فو کار میکنیم در هیچ جای دنیا مثل آن نیست، بنابراین این افراد مجبور بودند با استایل کیک بوکسینگ یا سانشو در مسابقات حاضر شوند اما ما با ثبت جهانی ووتا معرفی استایل آن به دنیا میتوانیم مسابقات معتبر جهانی با نام ووتا برگزار کنیم. از این پس فدراسیون با سبکهایی که غیر قانونی و خارج از چارچوب شورای برون مرزی اقدام به اعزام تیم بکنند همچون گذشته برخورد خواهیم کرد.



تفاهم نامه همکاری فدراسیون کونگ فو با فدراسیون پزشکی ورزشی به امضای لطفعلی پورکاظمی و علی منتظری روسای این دو فدراسیون رسید. بر اساس این تفاهم نامه که در محل فدراسیون کونگ فو به امضای علی منتظری رییس این فدراسیون و لطفعلی پور کاظمی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی رسید، فدراسیون پزشکی به مدت چهار سال در بخش های درمانی، آموزشی، علمی و پژوهشی خدمات مورد نیاز را به فدراسیون کونگ فو جمعیت قابل توجه ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون، ارائه خواهد کرد. 



14 دی 1391برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : دختر پرتوآ

از روی مروت و دادگری به روان راستی سوگند یاد می‌کنم. از روی پاکی و پاکدلی، از روی مروت و دادمردی، از روی وفا و مردمی و سرانجام به فرمان خون و سرشت انسانی و ناموس‌های ازلی که در چشم‌انداز تاریخ ما همه جا پیش‌تاز و جان پناه انسانیت بوده و هست و منشأ اثر نیک و پدید آورنده تواناترین نیک برتر که بازتاب کننده‌ی هستی‌هاست سرافراز گردم.
من با ژرف اندیشی و دوربینی جویای این هنرم، هنری بزرگ با دانشی سامانگر با شناخت نیک‌های درونی خویش تا به دروازه های حود یعنی وراء اندیشه‌ها در آیم. در سکوتم ره یافته سفری به درون خود می‌کنم.
آفریدگارا ما را آن خشیت عطا فرما که ابهت و جبروت تو را با چشم و دل احساس کنم و از خشم و رنجش تو بترسم و از بدی‌ها دوری نمایم.
پروردگارا، ما را به کرم و فضل خود امیدوار کن. خالقا گناهکاریم و پشیمان، ما را دلگرمی ده که به رحمت و آمرزش تو امیدوار باشیم.
آفریدگارا، دروغ و دروغ را آئینه‌ی سر تا پا نمای ناپاکی می‌دانم. دلهره ندارم، هر نکته‌ای که از دیدگاه و آماج اندیشه‌ها گذشت را به دل می‌سپارم. خودپسندی‌ها را کنار می‌نهم، کلید سرافرازی خویش را در ژرف انسانیت می‌جویم. راست می‌گویم ولو بیم جان باشد، دروغ نمی‌گویم ولو امید نان باشد. می‌کوشم تا هرگونه بدی و زشتی را از خود دور سازم.
پروردگارا، به عظمت کهکشان‌هایی که ساخته‌ی دست توست و جز تو کسی از اسرار آن‌ها وقوف نیست به پابرجایی کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که آن‌ها را برای اسکان کره‌ی زمین آفریده‌ای ما را آن عزم راسخ عطا فرما که در برابر خواسته‌‌های نفسانی مقاومت کرده ، مدارج عالی انسانی را بپیمایم.



درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)